Idag är det Lucia! Oj, oj, oj vad snabbt det går! Men jag visste ju redan att december skulle gå väldigt fort, speciellt denna gång. Jag jobbar extremt mycket denna december- på tre ställen samtidigt- så det är ofta jag åker från det ena stället direkt till ett annat. Efter idag har jag bara en ledig dag kvar innan julafton.
 
 
Men idag, på Luciadagen är jag alltså också ledig!! Tjoho! 
 
 
Jag och Lovis passade på att ta en ordentlig sovmorgon, vilket var super skönt men som också innebar att jag inte skulle hinna se något riktigt Luciatåg. Men som tur är så har jag ett eget litet tåg här hemma.
 
 
För några år sedan så virkade jag ett eget Luciatåg som jag brukar ställa upp på någon hylla eller i ett fönster under Lucia-dagarna.
 
 
Jag har virkat en liten julbock också, han brukar oftast också få vara med i tåget även om man inte brukar se julbockar i Luciatågen i kyrkorna eller på TV.
 
 
 
Det var mitt lilla, virkade Luciatåg!
 
 
Hoppas alla får en bra Lucia med massor utav lussebullar och pepparkakor!
DIY, Lucia, advent, christmas, handarbete, jul, virka,

1 kommentarer

Anonym

13 Dec 2016 14:39

Fint Sofie! Ha en skön Luciadag nu innan allt kneg! Kram

Kommentera

Publiceras ej