I torsdags var jag på årets bokmässa. Jag har bara varit där en gång tidigare så nu var det dax igen. Det är alltid roligt att gå på "kultur-utflykt", speciellt till ett ställe där man kan fynda, som t.ex. loppisar, utförsäljningar, utställningar eller som nu: bokmässa. 
 
 
 
 
Jag är super nöjd med torsdagens skörd. Jag kom hem med fem böcker för 25kr (!) styck, tre novellsamlingar med fyra noveller i varje och två mumintavlor! 
 
 
 
 
 
 
Här är de böcker jag köpte med mig hem:
 
Titlar:
En engelsman i Paris av Nicolas Barreau
Not that kind of girl av Lena Dunham
Plommonträdet av Ellen Marie Wiesman
Hjärta av Jazz av Sara Lövestam
Döden i Montmartre av Claude Izner
 
Noveller:
Diomedes hästar
Den blå pelagonen
Döden i floden
Ett vattentätt alibi av Agatha Christie
 
Märit
Tu tu tu!
Prinsessan som inte ville leka
I skymningslandet av Astrid Lindgren
 
Ett dockhem av August Strindberg
Ella gör sig fri av Karin Boye
Med strömmen av Hjalmar Söderberg
Spökhanden av Selma Lagerlöf
 
 
Jag håller på med en annan bok just nu och det är inget fel på den, men nu vill jag bara bli klar med den så att jag kan börja med dessa! Så taggad inför bokhösten!
 
 
Vad ska ni läsa i höst? Några tips?
bok, bokmässa, böcker, höst, läsa,

Kommentera

Publiceras ej