För ett tag sedan så var jag på en skol-loppis och fyndade lite. Bland annat så fick jag med mig hem tre böcker med bilder ur svensk natur och flora. Jag tycker såna här gamla faktabilder på blommor är så fina! Drömmen är ju en stor skol-affisch!
 
 
 
 
Det här är ju bilder ur böcker, så de är ganska små, men jag ville ändå få upp dem på väggen. Jag skar ut några bilder jag tyckte va fina och ramade in! Till våran lilla glasveranda valde jag några gröna bilder med mest blad. Det tycker jag passar där! 
 
 
 
 
 
 
 
Det blev ganska fint! Men jag har ju många bilder kvar! Tre böcker med bilder! Jag kan inte riktigt bestämma mig för vad jag ska göra med dem..? Pussla ihop till en stor tavla? Eller ska jag kanske skapa en vimpel av något slag? Hmm...?
 
 
 
Har ni något kreativt förslag på vad en kan göra med blom-bilder? 
DIY, blommor, hem, hemma, inredning, tavla, vintage,

2 kommentarer

Linnéa

15 Apr 2017 13:08

Vilka vackra ramar! Vart har du hittat dem?
Jag snubbla över denna byrån för ett tag sedan, den skall egentligen göras med en tapet men det går säkert lika bra med sidor ur en flora :)
http://skonahem.com/vardagsrum/decoupage-gor-din-egen-josef-frank-byra-flora/

Svar: Ramarna är faktiskt från IKEA! Jag gillar dem också! Åh, ja, vad fint! Då måste jag i så fall bara hitta en möbel att klä in!;) Eller så kanske jag kan testa att klä in en låda eller något med blompapper? Tack för tipset! :D
Sofie Mortensen

Fredrikapåvinden

19 Apr 2017 17:00

Åh vad fint det blev Sofie! Tror även att idén med vimplar skulle bli huuur fint som helst! Eller göra nått slags decopagecollage med dem... Hm, mycket att välja mellan!

Försökte kommentera ditt inlägg med projektpåsen men det gick inte :/ Så himla fin den blev i allafall! Tänker på va mysigt vi hade de när vi satt i köket och stickade tillsammans <3 Och till nästa gång du behövder band eller snören är knapp-carlssons ett hett tips. De har allt!

Svar: Ja, just det! Decopage kan man ju göra. Det har jag aldrig testat!
Vad konstigt! Bara just på det inlägget? :/ Ja, eller hur! Jag minns när vi satt en lördagskväll och bryggde kanna efter kanna med de, stickade och lyssnade på ett super dåligt musikradio program med "Clabbe", som skulle spela låtar från 50-70 tal men pratade sönder dem och mixade om dem så de blev super dåliga! ^^ Så mysigt!

Just det! Knapp-carlssons! Dit får jag gå någon dag. Men just nu är jag på jakt efter garn, då kanske inte de är rätta stället? :)
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej