Nu har det gått en vecka sedan påsk, så jag tänkte att vi kunde titta lite på vad jag hade för mig då!
Jag och min lillebror samåkte hem till Norrköping på långfredagen. I Göteborg var det soligt och fint och vårigt, men ju närmare vi kom Östergötland, ju mörkare och kallare blev det och snart låg det snö längs med vägkanten! Va? Lämnade vi vackra, soliga Göteborg för detta? Varför? Norrköping = vinter.
 
Så vi fick mysa in oss inomhus istället. Men det är ju inte så svårt! Inte när det finns fyra katter att gosa med! Och massor av god mat! Ja, den här påsken så gjorde vi inte så mycket, förutom att äta vi bara god mat! Det var det som behövdes!
 
 
 
 
Frukost ↑
 
 
 
 
Vi bakade en smaskig cheeskace med mango och passionsfrukt! ↑
 
 
 
En kväll åt vi lite ost och kex, och lyxade till med blått (!) bubbel! ↑
 
 
 
 
 
 
Jag och mamma åkte på en liten loppisrunda också, men annars myste vi mest i soffan, såg på TV, läste bok och stickade. En rätt så perfekt påskhelg alltså! Vad hade ni för er i påsk?
 
 
 
 
mat, påsk, påskhelgen,

1 kommentarer

Linnéa

24 Apr 2017 20:12

Alltså den cheescaken ser helt underbart god ut <3 Själv umgicks jag med släkten och lite vänner till min familj. Dessutom stickade jag en del, läste lite och målade med akvareller för första gången på väldigt länge :)

Svar: Låter mysigt det! Vad kul med akvarell! Det var jätte länge sedan jag gjorde också! Kanske får vi se på din blogg hur det blev? :)
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej