Barnmorskan i East end av Jennifer Worth

Sid. 390

Utgiven år 2002

Barnmorskan i East end är en självupplevd berättelse fån 50-talets England. Jennifer var barnmorska i de fattigare delarna av London och här berättar hon om sina upplevelser och erfarenheter, och om människor och olika människoöden som hon kommer i kontakt med, i och med sitt jobb. Det här är deras historia. Och hennes.

 
Det låter kanske ganska tråkigt, men neeej!! Det är så intressant! Hon skildrar så bra och fint de människor som hon möter och lär känna. Det är en super mysig bok trotts all fattigdom, misär och förlossningar. Jag älskar den! Det finns en tvåa, och den ska jag också försöka få tag på, för jag ville inte att den här skulle sluta.
 
 
Jag tror att jag ska ta och se serien på Netflix också! Jag har faktiskt lyckats att missa den, men med tanke på hur bra boken är så borde ju serien inte vara så dum den heller!
 
 
Åh, läs den här boken! Den gör sig perfekt med en kopp te och sommarregn.
barnmorskanieastend, bok, book, läsa, read,

1 kommentarer

Linnéa

11 Aug 2017 11:49

Åh jag började se serien nu när den gick på SVT under sommaren och den var verkligen så bra :) Såg även dokumentären om historien bakom serien, som var mycket intressant. Jag blev lite sugen på att läsa boken efter att jag hade sett dokumentären. Skall nog försöka mig på att hitta boken nu ;)

Svar: Åh, jaaa! Vad bra! Nu blir jag taggad på att se den! Det blir nog en bra höst-serie att titta på? Kul att det finns dokumentär också!Det gillar jag! Tycker verkligen att du borde prova boken! väldigt intressant! Själv ska jag försöka leta reda på del två, men vet inte ens om den finns i bokhandeln...annars bör den ju finnas på biblioteket. :D
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej