Fyren mellan haven av M.I. Stedman
Sid. 378
Utgiven år 2012
 
Isabell är gift med fyrvaktaren Tom, och bor på en liten ö som kallas Janus Rock i Australien. En dag flyter det iland en liten båt med en annorlunda last. En död man och ett levande sädbarn. Efter Isabells tre missfall, och eftersom att barnets far är död och modern förmodligen drunknad, bestämmer de sig för att behålla barnet och låtsas att den sista graviditeten var lyckad. Men efter några år hör de telas om en kvinna i standen som förtvivlat sörjer och letar efter sin man och sitt försvinna barn. 
 
 
 
 
Det här en fin och äkta berättelse om samvete, kärlek och om rätt och fel. Jag tycker att den skildrar på ett verkligt och trovärdigt sätt människors tankar, vånda och beslutsamhet. Vad ska de göra och för vems skull? Berättelsen berör djupt, och det blir spännande för att jag inte vet hur det kommer sluta. Hur kommer de lösa detta? Vad kommer de fatta för beslut?
 
 
 
Fyren mellan haven går just nu på bio med Alicia Vikander i huvudrollen som Isabell. Det var mest därför jag valde att läsa boken just nu. Jag ville läsa den innan jag ser filmen. Ska bli spännande!
Vad är det rätta att göra? Och för vem?
bok, book, böcker, läsa, read,

2 kommentarer

Linnéa

24 Feb 2017 11:20

Vad lustigt min kompis rekommenderade mig denna boken för knappt en vecka sedan, så jag köpte den på bokrean för ett par dagar sedan ;)

Svar: Åh, vad kul! Hopas att du gillar den! :)
Sofie Mortensen

Emelie Karlsson

24 Feb 2017 18:03

Vill också läsa den här boken! Försökte kolla på filmen dock, och tyckte den var sååå tråkig!

Svar: Jasså? Jag måste också se på filmen! Får se vad jag tycker då. ;) Boken tyckte jag i alla fall om. Det kanske var lite segt i början innan själva intrigen kommer igång, så du får nog härda ut ett litet tag, men sen är den verkligen intressant och väldigt fin!
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej