Som bokälskare kan det hända att man har mer böcker än vad man har plats. Men som tur är så kan man använda böcker till mycket mer än att bara läsa! Man kan göra bok-konst genom att vika, klippa och klistra, men man kan också inreda med dem! Böcker är ju så vackra, så varför gömma undan dem? Här är 5 olika sätt som man kan inreda med böcker: 
 
Bokhylla
Klassiker. En hylla att ha böcker på, men det kan också bli mer som en tavla. På loppisar kan man hitta gamla, fina böcker som fungerar perfekt som dekoration.  För att variera och göra det mer personligt kan man använda sig av ljus, blommor och prydnadssaker efter årstid, tycke och smak.
 
 
 
I fönster
Ställ böcker i fönstret! Jag tycker det skapar en mysig och hemtrevlig känsla i rummet. Stapla dem på höjden eller ställ upp dem bredvid varandra. Dock kommer de bli solblekta, så det kan vara bra att ta de böcker som man inte är så rädd om.
 
 
 
Nivåer
Jag köpte gamla uppslagsverk när biblioteket hade en utförsäljning av en del böcker. De använder jag för att skapa lite nivåer på bänk/byrå/hyllor. Man kan skapa ett eget stilleben med sina favorit saker.
 
 
 
Piedestal
Genom att stapla tjocka böcker på varandra kan man skapa en egen-byggd piedestal. Perfekt för blomman som inte riktigt får plats någon stans!
 
 
 
Bård
Sätt upp hyllor högt, ovanför dörrkarmar, antingen längs en vägg eller runt hela rummet som en bård. Rada upp böckerna i bokstavs eller färg-ordning. Detta är en smart och snygg förvaring som inte tar upp någon yta i rummet.
 
 
 
Hoppas ni fått  lite inspration och nya ideér till erat hem!
böcker, hem, inredning, loppis,

3 kommentarer

Linnéa

18 Feb 2017 17:46

Det är så himla smart med en hylla som en bord vid taket. Är så himla sugen på att skaffa en, men eftersom vi helst inte skall sätta upp saker på väggarna i min lägenhet så får det bli när jag flyttar därifrån istället :P

Svar: Nej, vad synd! Ja, ja då får det kanske bli på nästa ställe. ^^
Sofie Mortensen

amandafelicia.com

20 Feb 2017 21:29

Jättefint att inreda med böcker!

Svar: Ja, böcker är ju så fina!! Och alla har ju sina egna favoriter så det blir alltid personligt och unikt! ;) Vilken fin blogg du har! Jätte fina bilder!
Sofie Mortensen

Fredrikapåvinden

21 Feb 2017 17:26

Åh det är så himla fint att inreda med böcker och du är ju verkligen proffs på det! Så fint!

Svar: Ja! Det är ju det! Hehe,tack! Jag har ju en del, så jag måste hitta på ställen jag kan ha dem! Och efter bokrean blev det ännu fler! ^^
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej