När jag nu ser ut genom fönstret så är det vitt och frostigt. Plötsligt kom vintern. Det är konstigt det där, att vintern alltid  kommer när man jegentligen är redo för våren. " Jasså, du kommer nu? Nu är det för sent! Du skulle ha kommit förr!" (Birk- Ronja Rövardotter). Men det är ju ganska fint ändå, med det vita, glittrande.
 
 
 
Men förra veckan, dagen innan snön kom, så var jag ute och gick på promenad. Promenader är bland det bästa jag vet. Inte så mycket för motionens skull, utan för att få vara ute i naturen lite, och få andas frisk luft. Det är en bra stund att tänka på. Lite som meditation kan jag tycka. Om något jobbigt har hänt, eller som jag behöver fatta ett viktigt beslut, samla kraft eller fundera över något så brukar jag ta och gå en sväng. 
 
 
 
 
Jag går också promenader för att få lite egen-tid. Det kan vara skönt att bara få vara för sig själv, och kanske inte tänka på något alls. Bara vandra vidare. Jag ska försöka att gå lite mer promenader i vår, för jag vet att jag mår bra av det. Kanske får ta och anmäla mig till att gå ut med folks hundar? Då blir det mycket promenerande!
 
 
 
natur, promenad, utflykt,

2 kommentarer

Fredrikapåvinden

15 Feb 2017 12:10

Va fin du är Sofie! <3 Och tycker din blogg är så fin och andas så mycket Sofie! Och jag kan verkligen hålla med om vintern... Den skulle ju vart här i december ju! Men just nu är det ganska fint ändå för att det är så soligt och ljust ute. Kram på dig!

Svar: Haha, ja, det blir väl så när man är en Sofie! ;) Eller hur? Det känns faktiskt som att våren är på väg. Ibland skymtar den fram! Längtar tills det är ljust när jag kommer hem efter att haft stängning på konditoriet! Kram på diig!!
Sofie Mortensen

Linnéa

18 Feb 2017 17:39

Visst är det helt underbart att promenera själv! Jag brukar sätta på en ljudbok och bara gå iväg utan något mål. Har upptäckt jätte många spännande platser i runt min nya lägenhet under mina promenader.
Vilken underbar frisyr! Det blir aldrig riktigt bra när jag försöker ge mig på att göra något liknande ;P

Svar: Ja, Det är ett jättebra sätt att upptäcka nya områden! Jag brukar också försöka gå lång-promenader när jag flyttat till ett nytt ställe. Ena dagen börjar gå åt det ena hållet, och andra dagen går jag mot det andra! Förr eller senare brukar man ju hitta hem igen! ;)
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej