När min mormor gick bort så lämnade hon efter sig massor med saker, och framför allt massor med garn! 
Det här garnet fanns i tre färger, terrakotta rött, grått och brunt, och jag tycker de passar superbra ihop! Jag vet inte vad mormor hade tänkt sticka av det, men jag stickade i allafall ett matchande sett.
 
 
Sjalen stickade jag för länge sedan, och från början var tanken att det skulle bli som en halsduk, men ibland är det ju så roligt med ett handarbete att man bara fortsätter. Det går liksom av sig själv! Och vipps! Så hade den blivit mer som en filt!
 
 
Den blev som sagt lite större än tänkt, men den är supermysig som filt! Det tycker Lovis också!
 
 
Det var fortfarande massor med garn kvar så jag virkade ett par handledsvärmare/vantar i samma stil. Väldigt matchigt! 
 
 
Jag kunde inte bestämma mig för om det skulle bli handledvärmare eller vantar, så jag gjorde en liten blandning med ett hål för tummen. Då kan man välja hur man vill använda dem.
 
 
Det var mina matchande handledsvärmare och jätte stora själ det! 
 
 
DIY, handarbete, sticka, virka,

2 kommentarer

Linnéa

09 Jan 2017 17:23

Ser ut som en riktigt mysig sjal!

Svar: Åh, tack! Ja, den är faktiskt mysig.Och varm!! :)
Sofie Mortensen

Grahnslöjd

09 Jan 2017 18:57

Vilken härlig färgkombination, blev jättefint!!

Svar: Tack så jätte mycket! :) JA, det känns som riktiga höst-färger!
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej