Jag brukar ju försöka ha lite helg-frukost mitt i veckan när jag är ledig, och kan unna mig långa mys-mornar. Men jag tycker det kan vara svårt att variera min frukost. Jag tröttnar så snabbt och kan inte äta samma sak varje morgon. Så ibland när jag vill lyxa till det lite extra så gör jag pannkakor, eller plättar. 
 
 
Det här receptet är super lätt, går mycket snabbare att göra än vanlig pannkakssmet, och är mycket nyttigare!
Man tar:
  • 2 bananer
  • 2 - 3 ägg
  • Lite kanel
Mosa bananerna med en gaffel och vispa ner äggen. Om man vill kan man krydda med lite kanel också. Sen brukar jag steka i kokosolja för att det blir så god smak, men det går lika bra med smör eller olja.
 
 
KLART!
 
 
 
Servera med ditt favorit pannkakstillbehör, jordnötssmör, sylt, färska bär ,vanlij yoghurt, citron och socker, sirap osv. Jag valde blåbär, eftersom det var vad som fanns hemma.
 
 
Super gott tycker jag! Det är en jätte bra frukost eller mellanmål att göra om man har lite bananer över som börjar bli lite tråkiga och bruna, och som man kanske inte vill äta bara så som de är. Tipps, tipps!! 
DIY, breakfast, frukost, mat, pannkakor,

1 kommentarer

Fredrikapåvinden

26 Jan 2017 17:17

Alltså dina mitt-i-veckan-frukostar ser alltid så hiiiiimmela njutiga ut!

Svar: Ja, man gör vad man kan. Känns så deppigt att aldrig vara ledig med någon annan, så jag får försöka ha mysigt med mig själv! ;)
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej