Då var det dax för årets bokrea!! Wop, wop! Jag hade helt glömt bort det tills bara några dagar innan det skulle börja. Så jag skannade igenom Akademibokhandelns rea-katalog och kryssade för de böcker som lät intressanta, och gav mig iväg kl. 8.00 på onsdags morgonen. Jag hade sådan tur att jag var ledig den dagen, så jag bestämde mig för att jag skulle åka dit tidigt och få ta del av deras erbjudande på 4 böcker för 3, och sen sätta mig och äta frukost och läsa på ett café. Jag är så glad att jag gjorde det! Det var så mysigt!
 
 
 
 
Jag packade ju så klart på mig hur många böcker som helst, så jag fick rensa min bok-hög några gånger innan jag tillslut kunde bestämma mig för vad jag egentligen skulle ha. Det blev tillslut 10 böcker allt som allt. Jag kanske överdrev lite, men man får väl passa på? Konstigt nog blev det nästan inga av dem jag hade tänkt mig, de som jag kryssat i i katalogen.
 
 
Det här är böckerna som jag fick med mig hem:
  • Lolita - Vladimir Nabokov
  • Alvernas liv - Muriel Barbery
  • Mina hjältinnor - Samantha Bills
  • Kvinnan på tåget - Paula Hawkins
  • Elva dagar i Berlin - Håkan Nesser
  • Gösta Berlings saga - Selma Lagerlöf
  • Arvet efter dig - Jojo Moyes (har redan den första)
  • Ljuset vi inte ser - Anthony Doerr
  • Liv efter liv - Kate Atkinson
  • Annikas paleokök - Annika Sjöö
 
 
 
Jag är super nöjd med min rea-skörd. Fast jag skulle ju lätt kunna ha tagit med mig fem böcker till, men tanken är ju att jag ska läsa dem också. Och man måste ju inte ha alla böcker som man vill läsa. Det finns ju bibliotek! 
 
 
Nu ska jag ta och koka lite te, och försöka välja vilken bok jag ska börja läsa först! Hmm...
Är det någon som läst någon av dessa böcker och som kanske kan rekomendera en?
bok, bokrea, book, läsa, read,

1 kommentarer

Linnéa

01 Mar 2017 19:18

Åh vad många spännande böcker du fick med dig hem från rean! Jag hade jätte svårt att hitta intressanta böcker i år.
Jag läste Gösta Berlings saga i högstadiet, men jag minns inte om jag gillade den eller inte.

Svar: Jag har inte läst den än. Men har varit sugen ganska länge nu, så blev glad när jag hittade den på rea! Jag hade en period då jag läste mycket "klassiker", så det kanske är dax nu!
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej