Kvinnan på tåget av Paula Hawkins

Sid. 396

Ugiven år 2015

Anledningen till att jag läste den här boken var för att jag tänkt se filmatiseringen av den som nyligen gick på bio. Men jag var för seg, så den slutade att gå! Men som tur var hittade jag den på bok-rean! Wop wop!

 
Den handlar om Rachel som har förlorat sitt jobb och sin självkänsla. Hon dricker. Mycket. Lite för mycket. Men för att ingen ska veta att hon fått sparken så tar hon varje morgon samma tåg in till London, och samma tåg hem på eftermiddagen. Som om hon åkte till jobbet. Precis som alla andra. Precis som vanligt. Men en dag är inte allt som vanligt.

Det är något konstigt med paret som bor I det fina huset som Rachel varje morgon passerar. Något är fel. Och när sen kvinnan I huset försvinner bestämmer sig Rachel för att försöka hjälpa till. Men samma natt som kvinnan försvunnit har Rachel själv varit med om någonting. Något otäkt, men hon minns inte vad. Kan det ha något samband?

 
 
Gillade denna mycket! Det tog inte lång tid att läsa ut den eftersom jag inte kunde sluta läsa. Helt beroendeframkallande! Och så spännande! Jag blev så uppjagad att jag nästan fick hjärtklappning och var tvungen att lägga ifrån mig boken ett tag för att pusta ut lite. Och jag kunde inte läsa innan jag skulle gå och lägga mig för då skulle jag aldrig kunna somna. Antagligen skulle jag blivit liggandes tills jag läst ut den kl. 2.30 på natten. Jag lyckades också klura ut hur allting hängde ihop. Stolt! Nu ser jag fram emot att de filmen. Förhoppningvis är den lika spännande!
bok, book, läsa, read,

2 kommentarer

Linnéa

24 Mar 2017 18:20

Åh det var därför jag kände igen den på bokrean. Jag tyckte den verkade lite sådär så jag köpte den inte, men man kanske skall försöka sig på den ändå ;P

Svar: Ja, jag tyckte den va super spännande!! Typ lite i stil med Gone girl, om du läst eller sett den? :)
Sofie Mortensen

Linnéa

27 Mar 2017 13:40

Har faktiskt varken sett eller läst den heller ;P

Svar: Gör det! Väldigt spännande! ;)
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej