Igår var jag på en jättestor loppis som varje år hålls på en skola här I Göteborg. Förra året köpte jag en sekretär där för ca. 150 kr och Fredrika köpte en jättefin blå soffa för typ 75kr, så jag var ganska spänd och fröväntansfull på vad jag skulle kunna hitta den här gången. No pressure alltså!

Jag kan ju I alla fall avslöja att det inte blev några stora möbler denna gång. Men väl några mindre fina fynd!

 
 
 
Det jag är mest nöjd med är de här assiettrna. Jag fick 6 st. för 10kr!! Så himla fina! Synd att det inte fanns mer delar I den servisen. Men det blev en liten blommig kopp också. Bara för att den var så fin (och kostade 1 kr.). Tänkte att jag kanske kan göra ett ljus av den? Den är lite liten att dricka te ur, och kaffe dricker jag ju inte. Eller så har jag den bara för att titta på. För att den är så fin och för att jag blir glad av den.
 
 
 
Den här lilla, avlånga skålen köpte jag också för en tia. Super fin tyckte jag! Perfekt för lite snacks.
 
 
 
 
 
Jag hittade inte så mycket kläder som jag hoppats på. Men det är så svårt att hitta något när allt liggr I en stor hög. Jag lyckades I alla fall rota fram en gul kjol som jag tror blir jätte härlig att ha på sig till våren och sommaren, och en virkad väst. Tyckte den va lite cool, så där.

 

 
 
 
Jag blev så glad när jag såg de här böckerna! Jag har letat efter såna här gamla faktabilder av blommor I genomskärning. Egentligen så vill jag ju ha så där stora skol-affischer med blommor och växter, men jag tror det fungerar bra med små bilder ur böcker också.
 
 
 
Så jag tänkte skära ut de finaste bilderna och göra någon slags tavla av dem. Men jag har inte riktigt bestämt mig för om jag ska ha flera små, eller om jag ska försöka sätta ihop dem till en stor tavla? Vi får se hur det bllir! 
fynd, loppis, retro, secondhand,

3 kommentarer

norris emmish

27 Mar 2017 09:42

såå fina saker =)

ha en bra måndag

Svar: Ja, jag är så nöjd med mina fynd! Det samma till dig!
Sofie Mortensen

Grahnslöjd

27 Mar 2017 18:46

Vilka fina fynd!! Ska bli spännande att se blomboksprojektet sen!:)

Svar: Ja, det kommen nog ett inlägg snart om det. I alla fall ett litet! ;)
Sofie Mortensen

Fredrikapåvinden

29 Mar 2017 08:39

Åhh vilka minnen va! Önskar jag vart där med dig! <3 Sååå fina fynd du gjorde! Har själv stått och fingrat på delar ur den gula glasservisen. Så fina! Och jag tror om du håller ögonen öppna att du kommer hitta fler delar! Sommarkjolen kommer du va så HIMLA fin i! <3

Svar: Jaa! Tror du det? Då kan jag kanske börja samla på den! Det är alltid kul att ha något speciellt som man håller utkik efter. Kul!
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej