Förra veckan plockade jag fram mina målar-grejer för första gången på länge. Jag har tänkt att jag ska försöka måla lite mer det här året, men jag har inte haft någon insperation, inte vetat vad jag ska måla och det har känts för jobbigt att plocka fram alla färger, stativ och palett. Men nu fick jag lite feeling och drog fram alla grejer ur garderoben.
 
 
 
Jag kom på att jag skulle använda min kopparsprej-färg som jag köpte för att spreja burkar. Jag testade lite olika färgkombinationer, och fastnade för den nu super-populära färgen grå. Koppar och grått. Varför inte?
 
 
 
Jag blandade färgerna till en bra nyans och målade hela basen i grått. Sen prejade jag halva med koppar, och försökte göra lite coola skvätt-stänk. Så här blev det då.
Men det kändes lite platt, så jag blandade och målade på lite med lite mer metallic-färg, med hjälp av pensel för att få det lite mer levande.
 
 
 
  
 
Jag blev ändå ganska nöjd. En enkel tavla, lätt att tillverka och som jag tror passar hemma hos många. Jag har redan planerat att göra flera i samma stil, som en liten kollektion. Tänker att jag får passa på nu när jag har lite insperation. Måste bara köpa fler dukar att måla på. Vi får se hur det blir! 
DIY, inredning, måla, måleri, tavla,

Kommentera

Publiceras ej