Igår kom snön och vintern till Göteborg. Jag älskar snö! Tycker det blir så vackert med det vita som kan ljusa upp lite i allt mörker. Och kylan gör mig inte så mycket. Då kan en ju få ta på sig alla koftor, halsdukar, vantar och sockor! Super mysigt ju!

 
 
Och så himla bra att jag just stickat klart mina gråa sockor!
 
 
 
De är stickade av ett garn från Opal som jag köpte på Sy & hantverksmässan. Det blir ett jättefint, randigt mönster som jag trivs väldigt bra med.
 
 
 
Jag har redan använt dessa mycket, och mer lär det bli nu när jag ska ge mig ut i snön. Måste bara leta reda på mina vinterkängor först!
 
 
 
Det här är också mitt bidrag till novembers sypeppen.
handarbete, hantverk, sewityourself, sockar, sockor, sticka, stickglädje, sypeppen,

4 kommentarer

Anki

20 Nov 2017 19:17

Åh så himla fina och mysiga!

Svar: Tack så mycket! Super mysiga! ^^
Sofie Mortensen

bylijo.se

20 Nov 2017 22:49

Vilka fina sockar.

Svar: Åh, tack så mycket! :D
Sofie Mortensen

Linnéa

21 Nov 2017 13:08

Vad fina! De kommer nog bli underbara att ha på sig i vinter :D

Svar: Ja, det tror jag också! Har redan använt dem mycket! Tack!!
Sofie Mortensen

Fredrikapåvinden

22 Nov 2017 18:19

Såå fina Sofie! Och ÄLSKAR bilderna! <3

Svar: Taack, Freddie!! Åh, vad roligt att du tycker det! :D <3
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej