Nu är det dax att ta en titt på hur min Bullet journal ser ut i oktober.
Oktober för mig är höst, skog, födelsedag och månaden en kan plocka fram alla mysiga stickade koftor och halsdukar. Äntligen! 
 
Så temat för oktober i min Bu jo är dels höst-färger: 
  • Orange
  • Gul
  • Grå
  • Koppar
och dels motivtema med löv och svampar
 
 
 
Som vanligt har jag min habbit tracker, men istället för att skriva en bra och en dålig sak om varje dag så kommer jag denna månad att skriva en mening om dagen. Då kan jag fukusera på vad jag vill just den dagen, inte bara bra och dåliga saker. 
 
 
Den här månaden har jag valt att göra temat lite enklare eller renare med tydliga, skarpa linjer och mycket yta att skriva på. Jag har också valt att göra dubbeluppslag för varje vecka för att det inte ska bli så plottrigt med alla anteckningar. 
 
 
 
 
 
 
 
Varje vecka ska jag fylla i humör, utgifter och sätta upp mål inför veckan.
 
 
 
 
Sist har jag gjort en bucket list inför hösten. En lista med saker som jag vill göra för att jag tycker om dem, inte saker som jag måste eller borde göra. En lliten mys-lista helt enkelt! Jag har redan fyllt i några av bladen, men det finns fortfarande mycket mysiga saker kvar inför hösten! 
 
 
 
Än en gång har jag den sista sidan för månaden tom. Har inte kommit på något bra sätt att utnyttja den ännu. Inte mer än för att kunna anteckna saker och tankar där. Vi får se!.
bulletjournal, bulletjournaling, höst, kalender, planera,

4 kommentarer

Lillemmish - mode - inspo

09 Oct 2017 11:28

Fint fin kalender!

ha en bra måndag
kram kramis

Svar: Tack så mycket! Det samma till dig! :)
Sofie Mortensen

Josefin

09 Oct 2017 12:21

Så fint du har gjort! :)

Svar: Tack så mycket! ^^
Sofie Mortensen

Fredrikapåvinden

10 Oct 2017 17:44

Så fint Sofie! Du borde designa almanackor ju!

Svar: Haha! Ja, det skulle vara kul! Det får jag ju göra nu! Min egen i alla fall! ;)
Sofie Mortensen

Grahnslöjd

22 Oct 2017 08:36

Vilket inspirerande inlägg!! Hoppas att du visar mer av din BuJo framöver:)

Svar: Åh, vad roligt att du tycker det! Ja,det har jag tänkt göra! Vad glad jag blir! :)
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej