Under Göteborgs kulturkalas finns det massor att titta på och massor med aktiviteter en kan testa, så vi var och provade på att dreja! Det var ett litet krukmakeri som heter BÄX som delade ut 25 biljetter till att testa på att dreja, antingen en skål eller en mugg. Och som tur var så fick vi varsin biljett!
 
 
 
 
Vi fick lite hjälp med hur vi skulle göra och vart en ska trycka och dra. Sen lämnade vi in dem för bränning och glasering, och nyligen så fick vi hämta ut dem. Klara! 
 
 
 
Det var faktiskt jätte kul att dreja! Jag har aldrig gjort det förut.
 
 
Så himla härligt material att jobba i! Det är härligt att få skapa något med händerna på det här sättet. Jag är sugen på att prova på mer, och jag ska nog kolla upp om det inte finns någon kurs en kan gå här i närheten. Men det får nog bli till nästa termin.
 
 
 
Kolla vad fina de blev!! Och de går till och med att köra i diskmaskinen.
 
 
 
 
 
Så kuul!! Den som inte har provat borde göra det! 
DIY, bäxkrukmakeri, dreja, koppar, lera, mugg, skapa, skål,

1 kommentarer

Linnéa

16 Oct 2017 18:15

Åh dreja som är så kul! Saknar verkligen att arbeta med keramik, gick en kurs i det när jag var yngre :) Jag har för mig att Art Collage vid Järntorget har kurser i keramik.

Svar: Åh,wow! Har du det! Vad roligt! :) Ja, det kanske de har! Jag vet att det finns något vid redbergsplatsen på vuxenskolan där. Men det får nog bli till nästa termin. ;) Men jag är som sagt väldigt sugen!
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej