Nu när vi nästan är halvvägs in i september så tänkte jag att vi kan ta en titt på hur min Bullet journal ser ut denna måndad!
Jag började med att välja några färger som passade bra ihop, och sen ett tema för september.
Jag valde Handarbete som månadens tema. Till det ville jag ha några glada färger som påminner om sommaren som börjar ta slut, så då fick det bli Gul, Rosa, Lila, och Mintgrön. 
 
 
Jag valde att börja med en sida för en slags presentation av månaden och av temat, och på andra sidan en månadsöversikt där jag valt att markera lördagarna och söndagarna i färg för att tydligare se indelningen av veckorna.
 
 
 
 
På nästa uppslag ville jag ha min habbit tracker för att få lite koll på mina vanor. Sen valde jag att prova en ny typ utav små dagboks anteckningar. Jag tänkte att jag ska testa att skriva en tråkig sak som hänt under dagen, och sen det bästa som hänt under dagen. Då borde jag väl få med det viktigaste om varje dag? Jag valde att kalla det "en sten om dagen" och "en fjäder om dagen". Det blir ett litet test och så får vi se om det känns bra! 
 
 
 
Sen har vi första veckouppslaget! Här testar jag att ha en vecka på varje sida. Jag ska se om jag tycker att det finns tillräckligt mycket plats för anteckningar eller om det känns för trångt och stökigt. Jag ska också testa att fylla i humör under september-veckorna. Det ska bli kul!
 
 
 
 
Här är en annan variant med en vecka på ett dubbeluppslag. Här finns det gott om plats för anteckningar!
Jag tänkte också att jag ska få lite kolla på mina utgifter, så jag har gjort en liten ruta där jag kan fylla i vad jag köpt under veckan och vad det har kostat. 
 
 
Sista veckan fick också ett dubbeluppslag. Men med datumen skrivna i små burkar. Burkarna är en mönstrad tejp! De passar bra in i handarbets-temat.
Jag tycker det är skönt att ha en liten månadsöversikt med på varje veckouppslag där den aktuella veckan är markerad.
 
 
 
Här har jag använt mönstrad tejp för att täcka över misstag. Jag skrev lite fel datum, men då klistade jag bara över det som blev fel med en rolig tejp, och skrev över den istället! Det syns igenom lite, men det är ändå bättre än innan. Smart va?
 
 
 
Till sist så ägnar jag en sida åt anteckningar och en "att göra" -lista. Den sista sidan har jag lämnat blank. Vet inte riktigt vad jag ska göra med den. Men det kan ju vara bra att ha någon stans att kunna kladda lite. Kanske ska jag rita något? Eller göra en lista?
Vad tycker ni?
DIY, bulletjournal, bulletjournaling, kalender, september,

2 kommentarer

NORRSKEN EMMISH

14 Sep 2017 09:12

ha en bra dag

kramis

Svar: Tack! Det samma till dig! :)
Sofie Mortensen

Linnéa

18 Sep 2017 11:19

Vad fint med alla små teckningar på alla sidor :) Du kanske kan göra en sida med förväntningar inför nästa månad eller saker du skulle vilja testa/göra under den kommande månaden.
Är lite sugen på att börja med Bujo, men vet liksom inte riktigt vad jag skulle göra. Har ju liksom redan en kalender som jag använder, så jag behöver ju inte en kalender. Behöver komma på något annat jag kan behöva en Bujo till ;P

Svar: Ja, har man redan en som man använder så förstår jag att man vill använda den! ;) Du kan ju använda Bujo till att göra upp listor, planera, skriva upp mål för vecka/månad? Skriva upp allas födelsedagar? ^^ Finns så mycket! Eller bara för att rita lite! ;)
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej