Ja, just nu håller jag på med lite olika handarbeten. 
Jag brukar faktiskt ha några olika projekt på gång samtidigt. Något större projekt som kräver mycket tid, och några mindre som blir klara relativt snabbt och lätt. 
 
 
Mitt stora projekt just nu är en kofta i grått alpacka-garn som jag stickat på sen i somras. Jag hade lite problem med att få tag i garnet, men tillslut kom jag igång och nu har stickat på den från och till under sommaren. 
 
 
Nu har jag stickat alla delar och satt ihop dem på en rundsticka. Nu ska alla delar stickas ihop med smock-stickning. Det kommer (förhoppningvis) bli ett fint rombmönster, men jag har tragglat lite med mönstret. Tycker det var ganska konstigt förklarat i beskrivningen så jag har fått repa upp lite.
 
 
Men med mammas hjälp, så tror jag att jag har fattat hur jag ska tänka, och mönstret börjar faktiskt ta form! 
Det är ett så mysigt garn! Det tycker Lovis också!
 
 
Längtar tills jag får ha den på mig! 
 
Ett mindre projekt som jag ändå hållit på med väldigt länge är det här broderiet. Det har jag också fått göra om och sprätta upp, och nu har jag lite tappat suget. Vet inte riktigt vad jag ska göra med det...jag ska fundera på hur jag ska kunna fixa till det. 
 
 
Sen så har jag ju mina torg-vantar av alpacka garn som jag köpte på sy & hantverksmässan. Det är också alpacka-garn och super mjuka! Älskar färgerna!
De tror jag kommer vara klara snart, så att jag börja använda dem nu när höst-rusket börjar närma sig. Sen ska jag nog försöka ge mig på en sjal..?
 
 
Så det är vad jag och Lovis håller på med just nu!
 
 
Nu vill jag veta vad har ni för projekt inför hösten?
garn, handarbete, hantverk, höst, skapa, sticka,

3 kommentarer

ddianasliv.blogg.se

09 Sep 2017 15:51

Åh vilka härliga och fina projekt! Inspirerande. Jag själv började faktiskt - inspirerad av bl.a. dig - med en Bullet Journal häromdagen. Och så planerar jag att pyssla ihop egna drömfångare, av bl.a. en hästsko. :)

Svar: Tack! Åh, är det sant!!? Vad kuuul!! Ska bli spännande att se hur det blir! Eller tror du att du kommer du blogga någonting om det? Skulle som sagt vara roligt att se! En drömfångare har jag också funderat på att pyssla ihop någon gång! Kul projekt!
Sofie Mortensen

Linnéa

10 Sep 2017 16:56

Det skall bli så kul att få se hur din kofta ser ut :) Och dina andra projekt såklart ;)
Jag stickar på en tubhalsduk och ett par sockar. Funderar på att även starta upp ett par vantar och en tröja :)

Svar: Det tycker jag med! Haha! Låter som bra höst-projekt! Du gör ju alltid så fina saker, Linnéa! Och du är så snabb! Ska bli spännande att se hur dina skapelser blir också!
Sofie Mortensen

Linnéa

13 Sep 2017 21:29

Tack Sofie dina ord värmer verkligen!!

Svar: Vad bra! ^^ Hihi!
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej