I höstas så råkade jag se en tekanna ur serien Grönette på Myrorna. Jag tyckte den var så snygg!! Men dum som jag var så köpte jag den inte. Jag tänkte att "Ja, men jag har ju så många tekannor redan. Jag behööver ju inte en till." Och sen dess så har jag ångat ihjäl mig. Varför köpte jag den bara inte?

Men för ett tag sedan kom jag på att jag skulle kolla in tradera och se ifall det kanske fanns någon tekanna där. Och kanske lite koppar?

 

Och svar: ja. Det fanns det. Massor med fint!

 
Det där med tradera kan vara lite farligt alltså. Jag började med att buda på några koppar som snabbt steg i pris och blev för dyra för mig. Oj, tänkte jag. Om jag ska få något alls så får jag nog buda på lite fler grejer. Så jag lade lite bud på olika koppar och kannor. Men jag tänkte ju inte på att en inte kan backa om en väl lagt ett bud, och plötsligt så hade jag vunnit lite fler aktioner än vad jag tänkt mig…
 
 
En tekanna hade jag ju bestämt att jag ville ha, och sen kanske två koppar till den.
 
 
Men min tradera-räd slutade med fem koppar + fat, en sockerskål och en tekanna.
 
 
Så nu kan jag verkligen känna mig nöjd! Min Grönette samling är nu komplette.
 
 
Tänk vad fina de är ändå! Jag njuter redan av att dricka te ur den här serien.
 
 
Så vad jag lärt mig av detta? Jo, att om jag hittar något på loppis för ett billigt pris som jag kanske egentligen inte behöver, men som jag tycker väldigt mycket om, så ska jag köpa det. Varför inte? Det kommer med största sannolikhet bli mycket dyrare när jag börjar söka efter det på tradera senare.
 
 
Och att en aldrig kan ha för många tekannor.
grönette, koppar, loppis, porslin, retro, secondhand, servis, te, tekanna,

4 kommentarer

Linnéa

12 Feb 2018 16:51

Det är verkligen sant att en inte kan ha för många tekannor ;)

Svar: Hehe! Ja, men eller hur!? Det samma gäller nog tekoppar! ;)
Sofie Mortensen

Anki

12 Feb 2018 20:44

Haha du lärde dig något iaf :)
Men så fina de var, även om det blev dyrt på tradera ser det ut som det var värt det! Det är ju något du kan ha hela livet och med god kvalite. Jag har verkligen börjat gilla grönt på sista tiden , kanske borde leta mig upp några koppar jag också :D

Svar: Ja, det är verkligen sant! Jag älskar också grönt just nu! Och gult. Det är ju så härliga, friska och våriga färger!
Sofie Mortensen

Fredrikapåvinden

13 Feb 2018 17:02

Superfina Sofie! Och vilken tur att du fick ett gäng till slut! Så förargligt ju när en lämnar något på loppis och sedan ångrar sig!

Svar: Ja, det är ju så dumt och onödigt! ^^ Men nu kanske jag får vila lite på loppis-fronten ett tag. ;)
Sofie Mortensen

saran

17 Feb 2018 11:09

Åh grönett. Jag har den också och har haft i flera år. Den är dessutom sjukt hållbar. Jag har mattallrikarna och har haft i massor av år utan att de gått sönder. Sambon har slagit sönder alla ungsformar i.o.f.s. Det finns massor av roliga delar. Har t.ex. sett blomkrukorna vid tillfälle. Den finns också i en ovanlig men fin blå färg.

Svar: Åh, vad roligt! Ja, jag gillar den jätte mycket! Men visste inte att det fanns blomkrukor? Det låter ju fantastiskt! Det ska jag verkligen hålla utkik efter!!Tack för den infon!! :D
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej