Jag måste bara få visa upp min super fina Kockums kanna som jag loppade för inte så länge sedan. Den smög sig in på bilderna där jag tipsade om julläsning, men den är så fin att den förtjänar lite egen tid i ljuset. Eller hur?

 
 
Jag hittade den på Emaus i Göteborg för 60 kronor, och det tycker jag att den var värd! Det fick bli en julklapp till mig själv.
 
 
 
I Holken har vi en injektionsspis (eller vad det nu heter?) vilket innebär att det går mycket snabbare att koka vatten på spisen än i vattenkokaren. Och så känna det ju mycket trevligare att koka tevatten i en så här fin kanna!

 Tror att det egentligen är en kaffekanna, och jag dricker ju inte kaffe, men det går ju lika bra att tillaga te i. perfekt för mig.

 
 
Fint också att ställa fram på bordet med armt vatten eller färdig bryggt te. 
 
 
Är så himla nöjd med min nya fina!
kanna, kockum, loppis, retro, secondhand, te, tea, tekanna,

2 kommentarer

Fredrikapåvinden

23 Jan 2018 19:13

Superfin Sofie! vilket fynd!

Svar: Eller hur!? Super nöjd! ^^
Sofie Mortensen

Evelyn

14 Apr 2018 17:50

Vilka fynd du gör! 💜

Svar: Tack, så mycket! :)
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej