Nytt år innebär ju även nytt år med Bullet journal. Jag tänkte visa hur jag har lagt upp min Bujo inför 2018. Det behövs inte nödvändigtvis en ny bok bara för att ett nytt år börjar, utan det går hur bra som helst att bara hoppa på 2018 där du är i din bok. 
 
Innan en låter 2018 ta plats i boken så kan det vara roligt med en liten sammanfattning av 2017. Lättast är att göra listor eller rutor, kanske små bubblor med titlar som; saker jag gjort, saker jag lärt mig, bästa minnet, vad är jag stolt över?, filmer jag sett, vart jag har rest, best off 2017 osv. 
 
 
 
Jag gjorde en mer allmän överblick av 2017. Helt enkelt med vad som hände i mitt liv underåret. Det är kul att få en överblick av vad jag faktiskt har gjort under ett år. Sen valde jag att fokusera på mitt skapande och skriva ner vad jag skapat i olika material under året.
 
Vill en se bild på alla kreationer så finns det → här.
 
 
Sen är det dags att förbereda för det nya året! Om en vill så kan en starta året med ett fint försättsblad/bild som välkomnar 2018 i kalendern.
 
 
 
 Jag valde att öppna 2018 med ett uppslag över årets alla månader för att få en bra överblick. Jag valde också för att få det hela lite mer sammanhängande, att bara använda några specifika fäger för det här årsupplägget.
 
 
Sen kommer ett årsupplägg för födelsedagar. Här ska jag skriva upp vem som fyller år vilken dag och hur många år personen fyller. Det är ju annars facebook väldigt bra på att påminna en om, men jag är så dålig på att använda mig av faebook. Jag tror detta kommer hjälpa mig mer med att hålla koll på viktiga födelsedagar för familj och vänner. 
 
 
 
Här kommer lite listor för 2018.
Jag tänkte att jag ska skriva ner vad jag har för mål för 2018. Vad förväntar jag mig och vad önskar jag mig av detta år? Är det något jag vill ändra på? Eller något som jag vill ha mer av detta året jämfört med 2017? 
Och så en boklista så klart! Så jag kan hålla koll på allt jag läst. Men jag tror det får bli en ljudbokslista och en för vanliga böcker, så att alla får vara med.
 
 
 
Till sist har jag skapat en sida där jag kan skriva upp allt jag kommer på som gör mig glad. Jag har ritat några bilder men sen är tanken att jag ska fylla hela sidan med ord. Tänker att det kan vara bra att titta på om jag har en dålig dag någon gång.
 
 
Men jag har en sida som fortfarande är tom. Jag har inte bestämt mig för vad jag ska gör med den. Kanske en lista på filmer och serier jag sett? Eller så kasnke jag kna skriva upp vilka viner och drinkar jag testat och vad jag tyckte om den. Det är en grej jag aldrig kommer ihåg! Vilka viner som smakat bäst! Jag ska fundera lite till på det...
 
 
Nu är jag redo för 2018! Då är det bara att börja med årets första månad! Vad ska jag ha för tema och färger för janurai mån tro?
Har någon annan tips på hur en kan lägga upp sin Bullet journal inför 2018?
 
2018, bulletjournal, bulletjournaling, kalender, nystart, nytt, nyttår, planera,

Kommentera

Publiceras ej