Förra veckan var det start för årets bokrea. Det är ju så roligt! Jag brukar sätta mig med en koppte och rea-katalogen och kryssa för alla böcker som jag tycker låter spännande.
 
 
Jag kommer ihåg förra årets bokrea, då gick jag dit tidigt på morgonen, fyndade och satte mig sen på ett café för att börja läsaen av mina nyinköpta fynd. Så himla mysigt! Tyvärr så var jag inte ledig den här gången, så jag fick gå dit på eftermiddagen. Men det gjorde ju inget. Jag hittade ändå en hel del.
 
 
 
Det blev 4 romaner. De flesta i historisk miljö.
 
 
En sångbok. Så himla bra blandning av nya och gamla låtar.
 
 
Och så blev det 4 stycken handarbetsböcker. Så mycket fint i dessa! Jag är så inspirerad nu till att dra igång nya projekt. Det ska bli super roligt!
 
 
 
Jag är ändå väldigt nöjd med årets bokskörd. Även om det blev en bok mindre än förra året (har dock fortfarande kvar två olästa böcker från förra bok-skörden). Men det kanske är en rätt bra trend? Vi får se om jag minskar med en till inför nästa år. Snart har jag inte plats för fler böcker. Men jag måste ju ha något nytt att läsa!
 
Har ni fyndat något på bokrean i år? 
 
bok, bokrea, boktips, book, läsa, läsglädje, lästips, read,

1 kommentarer

Linnéa

05 Mar 2018 19:10

Jag har faktiskt inte varit på bokrean än och tror inte jag kommer gå heller. Har för många olästa böcker i min bokhylla redan, så jag känner att jag inte är i behov av fler nu x)

Svar: Haha! Jo, samma här egentligen. Men kunde inte låta bli! ;)
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej