I förra veckan så jag på Mölndals second hand. Det är nog min favorit loppis här i Göteborg. De har ett stort utbud och bra priser. Jag tycker ofta att många secondhand och loppisar tar lite överpriser. _Jag menar om en kan köpa samma sak på IKEA, sprillans nytt för samma pris som en begagnad, så är det nog lite överpris? Även om själva grejen med att återanvända är värld mycket i sig, så köper jag nog hellre en ny kaffe press för 80 kronor än en gammal för samma pris.

 
 
Men ibland har en tur och fyndar riktigt fina grejer till bra pris, och det brukar jag göra på Mölndals second hand. Detta fick jag med mig hem denna gång:
 
 
 
 
Två super fina koftor och ett par riktigt varma, gosiga raggsockar.
 
 
En mönstrad kjol som satt som en smäck! 
 
 
Ett par fingervantar som blev en present till John.
 
 
Två jättefina teburkar! Och så hittade jag några strumpstickor och en virknål. Alltid bra att ha grejer! 
 
 
En lyckad loppis-runda i Mölndal alltså!
 
kläder, loppis, mode, retro, secondhand, sockar, sockor,

2 kommentarer

Linnéa

15 Mar 2018 16:08

Håller med om att många secondhandbutiker tar ut överpriser. Jag skulle aldrig köpa en sak för samma pris som jag skulle kunna få en ny i, om det inte är en väldigt unik sak som det inte skulle gå att hitta en lika unik variant av ny modell.

Svar: Ja, precis! Då kan det ju vara värt det! Vintage brukar ju vara ganska dyrt för att det är unika prylar, men annars känns det som att många som prissätter inte har så bra koll ;)
Sofie Mortensen

bylijo.se

01 Apr 2018 08:59

Vilka fina fynd. Det var länge sedan jag var i en secondhandbutik. Just nu fyndar jag bland mammas saker. Jag har hittat många fina saker och det blir billigt också.

Svar: Ja, jag fyndar också hos mamma ibland, och bland saker som mormor lämnat efter sig. Det är som att gå på loppis i alla gamla garderober och förråd. Kul att en kan ta tillvara på sakerna! :)
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej