November mörkret är här, och jag tycker det känns både jobbig och mysigt med mörkret. Mest är November för mig, en transportsträcka fram till December. En mellan-månad. En rätt trist period av väntan. De fina höstfärgerna från Oktober håller på all mattas av och träden blir kala, men än är det inte heller vinter. 
 
 
Jag tyckte det va svårt att bestämma tema för November, men till slut blev det moln. Regnmoln för vädret, men också dröm-moln med skärnfall för att lysa upp lite i mörkret.
 
Det blev samma mönadsöversikt som jag kört på ett tag nu. Jag gillar det verkligen.
 
 
Här har jag valt att strukturera om lite. Jag har delat in mina vanor och mitt humör i olika kategorier, och markerat med olika färger. Tycker det blev mycket bättre så här! Mycket renare intryck.
 
 
Sen har jag fortsatt att dela upp dagarna i privat och skola. Jag tycker det fungerar bra, och det känns skönt att hålla de delarna av mitt liv separerade.
 
 
 
Jag har min läs-lista, ekonomi-ruta och min att göra-lista. 
 
 
 
Ett tips är att blanda olika nyanser av samma färg! Jag tycker det ger uppslagen lite mer liv, och gör det lättare att variera sitt färgtema. Här har jag använt mörk och ljus lila. Det blev också väldigt fint med lite blått till. 
 
 
 
För att peppa upp November lite så har jag gjort en lista med mysiga grejer som jag ska göra under vintern.
 
 
 
Tänker att jag inte ska göra allt i November utan det här listan tar jag med mig in i December också. Det blir mys!
 
 
DIY, bujo, bulletjournal, bulletjournaling, kalender, planera, planner,

3 kommentarer

P I X E L I E – Erica Pettersson

16 Nov 2018 20:07

Så fina novemberuppslag!
Vad duktig du är!! :-D

Svar: Men tack så mycket! Vad kul att du tycker det! :)
Sofie Mortensen

Linnéa

17 Nov 2018 16:14

Vilket mysigt månadstema! Själv körde jag på löv, eftersom de till största delen fanns kvar när jag började med mina uppslag xD Skall försöka ladda upp några bilder från min bujo snart.

Svar: Ja, men löv är ju super fint! Åh, ska bli super spännande att se! :D
Sofie Mortensen

Alicia Sivert

18 Nov 2018 10:03

Så bra mix av estetiskt och praktiskt! Älskar min bujo men har som regel för mig själv att jag inte får göra den fin för då skulle jag fastna i det ;)
Håller också på att skriva en lista över mysiga saker jag vill göra i december. Får vi ta del av din på bloggen sen? :)

Svar: Ja, det är svårt att låta bli, men man måste ju ha tid till annat också! ^^ Ja, det tror jag nog! ;)
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej