Tiden går snabbt, speciellt när en inte har så mycket av den. Vi är redan inne i November! Snart är det jul hörrni!  Men innan dess måste jag bara få bjuda på en liten tillbaka blick från en av sommarens höjdpunkter. Det är också en hyllning till Holken och min tid där. Det är nämligen inte bara skolan som tagit mycket av min tid, utan jag har också flyttat! Och det tar tid och kraft må jag säga! 
 

Det känns både skönt, kul, spännande, läskigt, vemodigt och sorligt. En era av mitt liv har tagit slut och ett nytt kapitel har börjat. Men det var ändå dags för mig att gå vidare och äntligen få flytta ihop med min partner i något eget. Jag ska försöka fota lite från vår nya lägenhet sen när vi kommit i ordning lite mer. Men så länge tar vi en titt på Holkens sommar-fest! Drömigt värre!

 
Vi ville att alla skulle få tillfälle att dra fram de där kläderna som vi älskar, men som alltid är liiite för myket. De plaggen som alltid är lite för fina, lite för uppklädda för att användas. Ni vet: "Den här är ju så fin! Men nääär ska jag få tillfälle att använda den?" NU! Så vi bad alla gäster att dra fram handskar, hattar, kravatter, galakläder, blanka skor, och bege sig till Holken. 
 
 
 
Vi dukade upp med långbord och försökte pynta i trädgården så fint vi bara kunde. Vi lade ut picknick-filtar med sköna kuddar, och för att skapa ett slags uterum hängde vi upp spettsgardiner, paraplyer och fina kläder. Att hänga upp kläder som pynt och prydnad är faktikt ett lätt och kul sätt att piffa till sitt hem och göra det hela mer personligt. När jag bodde på internat hängde jag upp mina favorit klänningar på väggen istället för tavlor. Tips!
 
 
Och det går ju aldrig illa med vimplar! 
 
 
 
 
 
 
Vi ville ha känslan av ett riktigt lyxigt British Tea party. På bordet serverades sandwich fingers, tårta och om än inte 7, så i alla fall 6 sorters kakor.
 
 
 
 
 
 
Och så klart MASSOR av te! Nu fick jag äntligen användning av alla mina kannor och koppar som jag samlat på mig. Det är sånna här tillfällen en lever för alltså!
 
 
 
Framåt kvällen plockades filtar och ljus fram, och trädgården förvandlades till dansbana för lindy hop sugna gäster. 
 
 
Det här var en så himla fin kväll och ett så bra avslut på sommaren och på min tid i Holken! Ett minne för livet. En kan aldrig ha för många sånna minnen. 
 
fika, livetiholken, sommar, sommarminnen, te, tea, teaparty,

1 kommentarer

Evelyn

11 Nov 2018 11:32

Såååå fint! Kommer också sakna Holken! 😔🤗💜

Svar: Ja, eller hur? Men snart får du komma o hälsa på i det nya hemmet! :D
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej