Oktober är här och sockorna är färdiga. Nu är jag redo!
 
 
Nu när jag varit sjuk så har det gått undan med stickningen ska ni veta! Känner att jag verkligen har kommit in i ett stick-flow. Så tänker att det bara gäller att hänga med så länge det varar!
 
 
 
Det här sockmönstret stickade jag förra hösten också, då i ett grått gan, också från Opal, precis som det här blå. Mönstret fick jag med mig hem från förra årets Sy & hantverksfestival, och de grå sockorna har jag anänt JÄTTE mycket! Så jag tänkte att jag kör väl en repris på dem!
 
 
 
De är väldigt enkla att göra och det går snabt att sticka. Detta är dett perfekt sticka-framför-tv-mönster, eller när en är hemma och är sjuk med feber och inte kan koncentrera sig för mycket. Men nästa gång det är sockor på g så vill jag testa något annat mönster där det händer lite mer. 
 
 
 
De blev ju superfina och förhoppningsvis kommer jag använda dessa lika mycket som mina grå!
 
 

De grå sockorna kan ni se →här!

handarbete, hantverk, höst, knitting, knittinglove, sockar, sockor, sticka, stickglädje, sypeppen,

2 kommentarer

Linnéa

04 Oct 2018 16:17

Ser ut som de perfekta höstsockorna! Älskar att gå runt i hemmastickade sockor på hösten.
Har du några funderingar på vad för slags sockor du tänker göra?

Svar: Ja, det är verkligen det bästa! Nae, inte än. Jag ska kolla runt lite. Men funderar på något slags nät eller flät mönster..? Ska bara hitta något bra mönster på det! ;) Har du något tips? :)
Sofie Mortensen

Linnéa

16 Oct 2018 18:07

Det beror ju på vad för typ av flätmönster du tänker dig. Ett med rena flätor eller ett lite mer spetsaktigt mönster.

Svar: hmm...något mer rent flätmönstrat tror jag! ^^
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej