I helgen var det dags för årets Sy & hantverksfestival på Svenska mässan i Göteborg. Festivalen (eller mässan) hålls i Göteborg, Umeå, Stockholm och Malmö. 

Precis som förra året så bestämde mamma och jag att vi kulle gå tillsammans på mässan. Alltid lika mysigt att få besök i Holken.

 
Det finns ju sååå mycket fint och hela lokalen sprudlar av inspiration och skaparglädje, och alla utställare bjuder på leenden och godis.

Många hade så fina montrar med små rum som de byggt upp, med egen stil och dvs väskor, korgar och lådor fyllda med nystan och färdigstickade koftor, sockor och vantar.

 
 
 

Jag är just nu mest intresserad av stickning, och det var mest garn på festivalen (yes!), men också tyg, trähantverk, spinning och dvs pyssel. Men myyycket garn. Vilket då passar både mig och mamma!

 
Vi kan väl säga att det blev en hel den garn med hem efter en hel dag på Svenska mässan. Detta är min körd!
 
 
Herre gud så mycket garn! Men jag har ändå en plan för vad jag ska göra med alla nystan.

Eller ja...nästan i alla fall.

 
Nu vill jag bara vara hemma hela hösten och sticka! Men från och med september så går jag i skolan, så det kommer nog bli lite mindre tid till stickning nu mera. Men jag ska göra så gott jag kan!
Mässa, handarbete, skapa, stickglädje,

2 kommentarer

Linnéa

13 Sep 2018 15:50

Vilka härliga bilder du lyckades ta <3 Har du några planer för nystanen som du vill dela med dig av? :)

Svar: Ja, det kommer nog ett inlägg snart med lite planer och tydligare bilder! ^^ Är sååå taggad och vill börja med allt på en gång!! :D
Sofie Mortensen

Anki

15 Sep 2018 13:09

Jag blir såå sugen på symässan!! Jag ska på den i oktober i Stockholm. Kul att det var mycket garn på mässan i Göteborg, det brukar vara mycket garn i Stockholm också men upplever nästan att det är mer tyg där än garn. Vet inte om dom är lika stora mässorna? Jag har bara varit på den i Stockholm.

Men superfint garn du fått med dig hem. Höstiga färger, senapsgult <3 Super, blir som sagt så himla sugen nu, men får hålla mig drygt en månad till! Den som väntar på något gott!

Blir kul att se vad du ska göra med alla nystan :)

Svar: Ja, jag vet inte hur det ser ut på de andra mässorna? Utställarna kanske varierar en hel del? Åh,men vad spännande! Hoppas du hittar mycket fint! Det blir nog i och för sig inte så svårt! ;)
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej