Just nu öser regnet ner här i Göteborg, men jag lyckades ta lite vintriga bilder tidigare i veckan.
 
 
 
Jag har stickat Fredrikas fina basker; Virvel. Det är ett roligt, enkelt och fint mönster som går snabbt att färdigställa.
 
 
 
Jag använder i stort sett bara baskrar istället för mössa under vintern, men med en stickad blir det ännu varmare om huvudet.

 Garnet hittade jag på secondhand, och det har bara legat i korgen fram tills nu, men det var ju ett perfekt basker-garn.

 
 
 
Jag tror nog att jag ska sticka några fler baskrar. Tack för ett fint mönster, Fredrika!
 
 

Är du nyfiken på de andra plaggen på bilderna?
Kolla gärna in dem här:
 
basker, knitt, knitter, knittersoftheworld, knitting, knittinglove, sticka, stickare, stickglädje, virvel,

3 kommentarer

Alicia Sivert

05 Feb 2019 09:42

Ååh vad fin den blev, och så härlig färg på dig! Jag har stickat en vit Virvel. Måste göra ett nytt försök att blocka den!

Svar: Jag har inte blockat min alls....;) Har ofta för bråttom med att använda mina grejer så "missar" det rätt ofta! ^^ En vit låter fint! Jag ska nog göra i några fler färger också!
Sofie Mortensen

Linnéa

05 Feb 2019 17:45

Säger det igen sjukt snygg färg alltså! Försökte mig på en men den blev helt fel med det garnet jag hade, så får kolla igenom garnlådan efter ett bättre alternativ :P

Svar: Tack! Jasså? Haha, ja men det kanske kan vara en bra sak att få rota runt lite i garnförrådet? Då kanske man äntligen upptäcker de där bortglömda garnerna och de äntligen kan få komma till användning? :D
Sofie Mortensen

Grahnslöjd

11 Feb 2019 12:34

Jag verkligen ingen "baskermänniska" men denna var verkligen sååå snygg, både färg och form!!

Svar: Men tusen tack! Jag brukar inte ha så mycket mintgrönt, men den här funkar nog faktiskt! :)
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej