Nu har 2019 börjat och jag har redan beställt material till nästa stora stick-projekt. 

Men först tänkte jag att vi ska se tillbka lite och försöka sammanfatta skaparåret 2018. Det känns kul att få en uppfattning om vad jag faktiskt har åstadkommit det här året, kreativt sett. Se vad som var mest lyckad och vad som kanske inte blev så bra? Och se om det finns något jag vill göra mer av detta år?

 stället för att ta upp det månadsvis så tänker jag ta dela in det i olika kategorier efter teknik.

 Ska vi ta oss en titt?

Stickat

 Fredrikas höstsjal
 
 
Blå sockor
 
 
Gullebo-vanten
 
 
Virkat
 
 Vikade krukor
 
Virkade skålar
 
Nätkasse
 
Skallror
 

Sytt

Multiplagg x 2
 
Menspåsar

 

Broderat

 Tavla

 

Keramik

 
 
  •  Krukor x 5
  • Vaser x 3
  • Saltskål + sked
  • Glasunderlägg x 6
  • Skål
  • Fat
  • tvålkopp
  • ljuslykta
 

Målat

 Födelsedagskort
 
Hela året i min Bullet journal.
 
Övrigt
 
 
Mest använda
Mest har jag ju använt min bullet journal, den skriver jag i varje dag, men av det som en skapat av garn eller tyg så har jag nog använt mina Lovikka vantar mest. Jag har ju inte haft dem så länge, men har använt dem nästan varje dag sen de blev klara! Och mina keramikkrukor är ju full av blommor, så de har också kommit till användning.
 
Mest nöjd med
Mest nöjd är jag nog med Lövsjalen. Den blev så jämn och precis som jag föreställt mig den. Men är också nöjd med det blå multiplagget, därför att jag faktiskt har sytt ett plagg som jag använt! Så kul ju! Och färgen på garnet som jag fägade själv blev ju suuuper bra!
 
Minst nöjd med
Det rosa multiplagget med blommor på har jag däremot inte använt alls. Det fick inte lika bra passform som den blå. Så synd för tyger är så himla fint, men jag kanske kan göra något annat med det? Men inte så nöjd med den.
 
Inför 2019?
Det här året ska jag försöka måla mer, sy ett plagg, sticka en kofta och testa fler nya sticktekniker. Jag vill också brodera lite mer under 2019. Det är något som jag verkligen tycker om, men som helt enkelt har fallit bort det här året. Sen ska jag försöka använda allt garn jag har och faktiskt genomföra de projekt som jag planerat för alla nystan.
 

 Har ni några skapar-mål inför 2019?

 

2018, DIY, kreativ, kreativitet, skapa, skaparglädje, skaparåret, årssammanfattning,

1 kommentarer

Linnéa

03 Jan 2019 21:13

Du har verkligen hunnit med mycket fint under 2018 (höll på att skriva 2019 xP). Förstår att du blev väldigt nöjd med lövsjalen. Den blev ju sjukt snygg alltså <3
Jag har massa planer för året, men jag känner att det får bli lite som det blir. Även om jag har en önskan om vilka projekt jag vill hinna med under året vet jag att jag inte kommer hinna med allt och att jag kommer komma på nya projekt under årets gång. Så jag kommer nog ta det lite en månad i taget och sätta upp mål utifrån vad som känns rimligt den månaden.

Svar: Tack så mycket. J, men det låter som en bra plan. Jag vet att jag i alla fall har tre grejer som jag vill göra i år, sen får det som sagt bli som det blir! ^^ Det ska i alla fall bli roligt att se vad du kommer skapa! :)
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej