Jag hoppas att ni har skickat iväg era julkort redan. Annars blir det nog svårt för dem att hinna fram innan jul...fast det gör ju egentligen inget om en får ett litet kort i mellandagarna heller! 
 
 
 
Jag tycker det är så fint med julkort. Det är ett lätt sätt att visa att en tänker och bryr sig om sina nära och kära. Och vem blir väl inte glad över ett julkort? Köpt eller egengort spelar ingen roll!
 
 
 
Jag har tänkt att det kanske inte är så många som skickat jukort längre. Folk orkar inte eller hinner inte, men jag bler glatt överraskad när min vän skulle lämna sina julkort i den röda brevlådan för julpost, och den var full!! Hon sa att folk försökte pressa in sina kort i brevinkastet, men så fort en öppnade lådan så föll andra brev ut för den va så full. Jag tror hon fick gå någon annan stans och posta sina kort. Det visar ju att det trotts allt inte är en helt utdöd tradition. Fint tycker jag!
 
 
 
Jag brukar försöka göra mina egna julkort, det tycker jag är kul. Jag brukar koka lite te eller glögg, sätta på julmusik och plocka fram alla pepper och pennor jag har. Helst tillsammans med vänner. 
 
 
Så här blev årets julkort! Mycket gröna toner.
 
 
Dessa belv nog favoriterna. Ganska enkla, det tycker jag är fint. 
Hoppas jag också får några julkort skickade till mig! Vi får se! 
jul, julkort, skapa,

Kommentera

Publiceras ej