För några veckor sedan så hade jag en riktigt dålig dag. Ni vet, en sån där dag då allt en gör går dåligt, och en bara känner sig ledsen och trött. Och så kom jag hem till detta!

 
Mitt paket från Garnkorgen hade kommit! Tjoho! Det var verkligen väl behövligt den dagen! Perfekt!

 

 
Det här har jag beställt för att jag ska vara med på Fredrikas stick-skola! Hon har skapat ett eget mönster på en sjal, och lägger ut instruktioner för varje steg så att även de som inte är så vana stickare ska kunna vara med! Så himla bra!
 
 
Och tack vare Fredrika så får en lite rabatt på sin beställning hos Garnkorgen. Schysst va?
 
 
Det här är ett tretrådigt ullgarn i gult och grått. Jag passade också på att beställa ett sockgarn i blått. Och en rund-sticka att sticka sjalen på.
 
 
Så nu är jag redo! Det ska bli så kul att se hur den kommer bli!  
garn, knitt, knitting, sewityourself, sticka, stickglädje, sypeppen,

3 kommentarer

Linnéa

14 Nov 2017 14:35

Vilka fina färger du har valt! Skall kul att få se hur din sjal blir :)

Svar: Ja, det tycker jag med! Ska du också vara med? :)
Sofie Mortensen

Linnéa

17 Nov 2017 10:12

Jag vet inte, jag har funderat på det men just nu håller jag på med lite andra projekt. Sen såå har jag en liten hatkärlek till stickade sjalar, älskar att ha på mig dem men tycker det är tråkigt att sticka dem x)

Svar: Haha! Ja, lite tradigt kan det kanske vara! Speciellt om en är så erfaren stickare som du. Men då har du ju lite andra roliga projekt på gång i alla fall! :)
Sofie Mortensen

Linnéa

20 Nov 2017 10:44

Haha det var första gången någon kallade mig för en erfaren stickare x) Ja jag kanske är erfaren men jag har aldrig reflekterat över det är kanske därför jag tycker det är tråkigt att sticka sjalar tidigare ^^

Svar: Haha! Det tycker jag nog att du kan kalla dig! I alla fall efter bilderna jag sett på vad du stickar! ;)
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej