Idag är jag verkligen inte så sugen på att lämna sängen. Där ute är det grått och vått. Regnet vräker verkligen ner, och snart måste jag dra mig iväg till en kväll på jobbet. Då vill jag bara drömma mig tillbaka till den där fina, solga höstdagen för några veckor sedan. Det var så fint!

Det här är verkligen när hösten är som vackrast! Det går så snabbt mellan att alla löven färgas, tills att de faller av från träden, så en får verkligen passa på de där soliga dagarna!

 
 
Matilda och jag packade en korg med filtar, böcker, bullar och en termos med te, och gick en promenad till Delsjön. Där slog vi oss ner på bryggan för lite picknick och läsning.
 
 
 
 
 
 
 
När solen började gå ner och det blev lite kallt, så gick vi in och satte oss på våffel-cafét  och drack varsin kopp varm choklad.
 
 
 
 
Så himla fin höst-dag med promenad och picknick! Hoppas det blir tillfälle för fler dagar som den! 

 

 

höst, picknick, utflykt,

Kommentera

Publiceras ej