Jag har en ny typ utav syskrin! En liten 70-tals puff! 
När min mamma var och hälsade på mig i samband med sy och antverksmässan, så passade vi också på att åka på en liten loppisrunda. Så som vi brukar göra när jag är och hälsar på henne.
 
 
 
På ett ställe hittade hon den här puffen. Full med massor av sytrådar, nålar, knappar, kardband mm, huller om buller.
"Sånt här är ju alltid bra att ha" sa hon. "Men den här lådan vill jag inte ha. Fy vad ful! Den kanske du vill ha?". Haha! Ja, vi har inte alltid samma smak! 
 
 
 
 
Men först var jag också tveksam till just den här. Den var faktiskt ganska ful. Men det var också just därför som den var så charmig. Det visade sig att det inte lönade sig att köpa enstaka saker som fanns i puffen, så vi köpte hela! 
 
 
När vi kom hem så delade vi upp lite av innehållet, och när vi tömde ut alla saker så hittade vi tre träben till puffen! Jag hade forstfarande varit rätt tveksam till om jag ville ha det här "syskrinet", men så fort den fick på sig sina ben så, wow! JA TACK! 
Den fick stanna! 
 
 
Nu tycker jag jätte mycket om den! Jag tycker att den ser ut som ett litet ufo. Super cool! Så nu har jag mina nya garnnystan från mässan och min broderi-utrustning i den.
Perfekt retro-förvaring! 
70-tal, finahem, handarbete, hem, hemma, inredning, loppis, retro, secondhand,

4 kommentarer

thea

20 Sep 2017 20:36

wow, superfin ju! ibland kräver ju fynden sin plats för att det ska kännas helt rätt, men jag måste säga att den här var så charmig att jag nog aldrig ens hade tvekat. superfin, verkligen<3

Svar: Haha! Ja, det blev faktiskt väldigt bra sen! Är super nöjd! :)
Sofie Mortensen

Linnéa

21 Sep 2017 21:14

Åh vilken bra grej! Den känns ju verkligen som något som skulle passa in i ditt rum ;)

Svar: Ja, det gör den verkligen! Nu känna det ju helt rätt, så vet inte varför jag tvekade först..men vissa saker kräver ju rätt plats! ;)
Sofie Mortensen

Evelyn

04 Oct 2017 00:41

Så fin den blev! 💜

Svar: Ja, eller hur!? Blev ju faktiskt hur bra som helst! ^^ <3
Sofie Mortensen

bylijo.se

08 Nov 2017 07:08

Sypuffen är ju jättefin. Jag minns att min mamma hade en röd sådan. Jag får gå upp på pappas vind och leta reda på den. Tack för idén. Liselotte bylijo.blogg.se

Svar: Vad roligt! Haha! Ja, du får ta en titt! Kanske hittar du fram den lagom till jul? Då är det ju prefekt med en röd! Vad kul att höra att den finns i fler färger! :)
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej