För ett litet tag sedan så var jag och några vänner på Smyrnakyrkans secondhand i Göteborg. Det var första gången jag var där, och jag gillade den mycket! Det var lätt at ta sig dit och de hade stort utbud. Varför har jag aldrig varit där innan?

 
Efter att vi hade fyndat massor med böcker (så klart) och fikat lite, så kom Matilda fram till mig och sa att hon hade hittat så himla fina kappor, men att de tyvärr var för stora för henne. Jag bad henne visa mig dem, och wooow! De var verkligen såå fina! Och, de passade mig perfekt! Så då fick jag dem med mig hem istället!    
 
 
 
Här är den gröna kappan! Super fin färg tycker jag! Och jag som har varit sugen på just en grön kappa ett tag och hållit utkik efter just det.
 
 
 
Jag fick faktiskt beröm för denna kappan när jag var och handlade tyg på Stoff och Stil. En som jobbade där kom fram och berättade att hen hade velat ha just en sådan jacka på 70-talet när det var super inne. Och hur bra kvalitet det var på dem osv.
 
 
Jag blev så glad! 70-talsmode ligger mig ju speciellt varmt om hjärtat.
 
 
Sen så har vi den här asymmetriska jackan i gammelrosa.
 
 
 
Den draperas omlott och har väldigt snyggt fall.
 
 
Jag brukar inte vara så förtjust i rosa, men den här matta, rosa nyansen tycker jag mycket om.
 
 
Nu är jag redo för våren och kommen kunna möta det lite varmare vädret med fräcka kappor.

 

 

fashion, imingarderob, jackor, kappor, mode, retro, vintage, vintagefashion, vår,

Kommentera

Publiceras ej