Det blir inte alltid som man har tänkt sig. Men det kan ju bli ganska bra ändå. Den här julen blev inte alls som jag hade tänkt mig.
 
 
Planen var från början att vi först skulle till Stockholm och sen åka vidare mot Norrköping under juldagen. Men när Lovis plötsligt blev sjuk precis innan jul så fick vi tänka om. Hon behövde få medicin två ggr/dagen, vilken innebar att åtminstone en av oss skulle bli tvungen att stanna hemma. Så det var bara att tänka om. Helt om.
 
 
 
 
Så det slutade med att min mamma och bror kom hem till oss i Göteborg istället, och det blev så bra så! Vi kände alla att det inte var så noga med var vi firade, bara vi fick vara tillsammans och att ingen behövde sitta ensam under jul.

Det blev en lugn julafton med hundpromenad, tända ljus, julklappsspel och film-mys.

 
 
 
 
 
Det var så skönt att det gick så lätt och snabbt att tänka om kring julen. Är så glad över att mamma och Simon kunde tänka sig att komma ner till oss istället och att det inte var något problem. Det måste ju inte vara så som det alltid har varit. Det kan vara kul att göra något annat än det där vanliga.
 
 
Vi lyckades fylla på med julklapparunder granen och så klart smaska på godis och massor med mat.
 
 
 
 
På juldagen så åkte vi till ett super mysigt café som heter Bertilssons stuga. Där har de öppen spis, frigående höns och två så gulliga getter.
 
 
 
 
 
 
 
 En perfekt julfika med promenad vid den lätt frusna Delsjön.
 
 
På annandagen åkte jag med mamma och Simon för att få lite jullov i Norrköping. Så Lovis och John får klara sig ensamma hemma ett tag. Efter nyår kommer jag hem igen.
2018, jul, julafton, julen2018,

2 kommentarer

Alicia Sivert

28 Dec 2018 12:56

Åh, det ser urmysigt ut och Bertilssons vill jag besöka! Finns det nåt gulligare än getter med vinterpäls? Hoppas Lovis mår bättre och att du får några kreativa dagar med mycket stickning och mys nu i slutet av året!

Svar: Tack så mycket! Ja, hon mår bra nu och mycket stickning blir det! ;) Gott nytt år, Alicia!
Sofie Mortensen

Linnéa

29 Dec 2018 17:25

Åh Bertilssons stuga är ju så mysig! I och för sig har jag bara varit här en gång, men det var i alla fall mysigt när jag var där. Blev lite sugen på att åka tillbaka dit någon gång snart. Så tråkigt att Lovis blev sjuk, hoppas hon mår bättre nu.

Svar: Ja, det är super mysigt! Lite extra mysigt nu på vintern när de har en brasa tänd inne på caféet! Lovis mår bra nu! Så det är skönt! Gott nytt år, Linnéa!
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej