Jag har stickat Fredrikas höstsjal! Fredrika på vinden har gjort ett helt eget mönster på en supermysig sjal och nu har jag alltså stickat klart min.

Jag beställde hem garn redan i november från Garnkorgen, där en via Fredrika fick lite rabatterat pris.  Jag valde att sticka sjalen i mina favoritfärger just nu; senapsgul och grå. Super fint tycker jag!

 
Men det tog ett litet tag innan jag började, och sen tog nog själva stick-perioden lite längre tid än jag trott. Jag har haft en del tid, men inte så mycket ork, och då tar saker lite längre tid.
 
 
Men det gör ju egentligen inget. Ibland om jag håller på med ett extra mysigt projekt, eller en extra bra bok, så kan jag ibland dra ut på det med flit för att jag inte vill att det ska slut.
 
 
 
Det här var ett sånt där mönster som en kan sitta och sticka på framför tv:n, och det tycker jag om. Så jag har suttit och stickat framför julfilmer, när vi har spelat spel och under vår Holken-högläsning ur Harry Potter (nu är vi på bok tre!!)
 
 
 
Jag tappade bort mig i varvräkningen någon gång, så en del färgbyten ser lite konstiga ut. Avigsidan hamnade utåt några varv innan jag insåg mitt misstag. Men då rättade jag till det och fortsatte som vanligt. Vem bryr sig? Jag tycker det bev jättefint ändå!
 
 
 
Det här var faktiskt första gången som jag stickade en musch. Det är "bollarna" på sjalen som kallas för muschar. Det var kul att få testa på en ny teknik!
 
 
 
 
 Det här blir ju en perfekt sjal att kunna lägga över axlarna under de kalla vinterkvällarna, eller att ha som halsduk när jag ska gå ut. Det blir också mitt bidrag till januaris Sypeppen.
 
 
Så tack Fredrika för fint mönster!

Vill du också sticka en höst-sjal så hittar du mönstret här.←

 

 
handarbete, sewityourself, skapa, sticka, stickglädje, sypeppen,

4 kommentarer

Anki

07 Jan 2018 17:27

Så fin den blev! Låter som du hade en härlig process också :) Jag hade hängt på om jag hade kunnat sticka men hade så mycket virkning på gång så var ingen ide att starta ett nytt projekt i en ny teknik just då ;P Jag gillar också sån senapsgul massor, måste börja använda mig mer av den färgen aså!

Svar: Ja, det får ju inte bli för mycket på en gång. Det kan ju vänta tills senare! Eller hur? Det är en så himla härlig färg som jag blir glad av! :)
Sofie Mortensen

Linnéa

09 Jan 2018 13:07

Vad fin den blev! Den värmer nog gott i vinter ;) Nästan alla mina stickningar innehåller massor av fel, men det är det som gör dem så speciella. Du kommer ju knappast träffa någon som har en likadan stickad sak med samma fel och det är ju verkligen det som gör hemstickade saker så unika :)

Svar: Ja, det är verkligen sant! Bra sagt! Unikt är u så fint!
Sofie Mortensen

Liselotte

11 Jan 2018 22:35

Vad fin sjalen blev. Kul med muscher. Det var länge sedan jag gjorde sådana. Just nu håller jag på att virka klart en sjal. Snart klar.

Svar: Tack så mycket! Ja, det var fösta gången jag testade det. Kul med något nytt! :)
Sofie Mortensen

Fredrikapåvinden

16 Jan 2018 17:45

Men Sofie! <3 Vad fin den blev! Älskar färgkombinationen! och SÅ fina bilder!!!

Svar: Tack, Freddie! Glad jag blir! :D <3
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej