För lite mer än en månad sedan så var jag och John ute och flög lite. Resan tog oss till London och jag tänkte ta en liten titt på vad vi hade för oss i England.
 
Mycket marknader och bokhandlar blev det för våran del. 
 
 
 
Jag köpte faktiskt tre böcker på engelska som jag ska försöka ge mig på. Det var länge sedan jag läste på engelska, men det borde inte vara så svårt när en väl kommer in i det. 
 
 
 
Vi var på flera häftiga vintagemarknader. Tyvärr var det ganska dyrt, men det fanns såå mycket fint att titta på! 
 
 
 
Det blev en tur till Londons naturhistoriska museeum. 
 
 
 
 
 
Det finns så himla många fina byggnader i London. Så en stor del av vår tid där spenderade vi med att bara vandra runt i staden och titta på all arkitektur. Det tycker jag är jätte spännande. 
 
 
 
Jag visste inte att det fanns så mycket palmer i London?
 
 
 
Det är ändå roligt med lite turistande. Så självklart var vi tvugna att posta lite vykort i en sån där röd brevlåda. 
 
 
 
Och jag fick äntligen se Harry Potter föreställningen! Den bokades för över ett år sedan och var vår huvudsakliga anledning för att resa till London. Men så värt! Wow! Tänk att få se alla magi på scenen!
 
 
Efter alla marknader, middagar, stadsvandringar och tunnelbane-åkande så avslutade vi resan med gamalt hederligt afternoon tea på ett café. 
 
 
 
 
Ångrar lite att vi inte köpte en sån här lyxig variant! Men nu har jag något att se fram emot till nästa gång också. 
 
 
Sen var det dags att säga hej då till London för denna gång! 
 
 
Hoppas inte det dröjer allt för länge innan vi ses igen! 
London, resa, travel,

2 kommentarer

Linnéa

07 Jun 2018 21:56

Ser ut som ni hade en trevlig resa till London! Hade också velat se Harry Potter föreställningen, men jag håller lite tummarna att de skall sätta upp den i Sverige (på engelska).

Svar: JA! Det får vi hoppas!! Vore ju så kuuul!! :D
Sofie Mortensen

Evelyn

09 Jun 2018 19:38

Nästa gång vill jag följa med... snääälla?! 🤗💜

Svar: Det är redan bestämt!! ;) Bara att bestämma när det ske ske!! :D
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej