God morgon! Den här torsdagen har jag sovmorgon och tänkte därför passa på att starta upp något nytt handarbetsprojekt. Jag håller ju på med mina vantar, men jag känner att jag behöver göra någonting emellan vantarna nu, så att jag inte tröttnar på dem.

 
På bokrean köpte jag flera handarbetsböcker. Och efter att ha tittat lite närmare i dem så känner jag mig så himla inspirerad. Det är så härligt när det händer. När en får den där inspirationen och suget efter att skapa. Det finns ju så mycket fint en kan göra med bara lite garn.
 
 
Jag blev speciellt sugen på att börja virka igen. Det är något som jag höll på med nästan maniskt under gymnasietiden, men jag blev kanske lite mätt på virkning efter det, för de senaste åren har jag mest stickat.
 
 
Men nu är det alltså dags igen! Så igår var jag iväg och införskaffade mig lite nya virkgarn. Tidigare har jag virkat mycket i akrylgarn. Då har jag virkat mycket amigurumi figurer och nyckelringar mm. Men nu vill jag använda bomullsgarn istället. Så jag köpte 8 stycken nystan i glada färger.
 
 
Tanken är att jag ska virka lite inredningsdetaljer. Jag vill virka små skålar och korgar, klä in krukor och sladdar i garn, och så vill jag testa på mormorsrutor. Det är faktiskt något som jag aldrig har gjort innan.
 
 
Nu ska det bli så roligt att få komma igång! Frågan är bara; vart jag ska börja???
garn, handarbete, hantverk, inredning, inspiration, retro, skapa, virka,

Kommentera

Publiceras ej