Jag tänkte att det kunde vara kul att titta lite närmare på vad jag fick med mig hem från Sy & hantverksfestivalen, och på vad jag planerar att göra med alla nystan.
 
Vi börjar med lite sockgarn!
 
 
Flerfärgat sockgarn från Opal i bruna och blåa toner.
 
 
Det här är en ganska ovanlig färg för mig: Mintgrön. Men det såg så härligt ut, och just denna färgning heter Mintchoklad. Mums! Det kommer nog också bli ett par sockor.
 
 
Ännu mera sockgarn! Med detta nystan kommer jag kunna sticka sockor till stora fötter. Så kanske blir det någon liten (stor) julklapp av detta?
 
Vid en monter hittade jag massvis med lovikkagarn i roliga färger. Jag har inte stickat lovikkavantar sen grundskolans syslöjdslektioner, så nu är det verkligen dags igen! Men jag kunde inte bestämma mig för bara en färg, så det kommer bli både gula och blå vantar! Mönster fick en med på köpet! Perfekt!
 
 
Sen blev det det suuuuper mjukt och gosigt alpackagarn i grått. Till det så skickade de med ett fint mönster på ett par handledsvärmare (älskar handledsvärmare). Det är ett flätmönster, vilket jag inte testat på så mycket innan, så det ska bli kul!
 
 
Hos Jenny Penny hittade jag ett sjal-paket med garn och mönster till hennes sjal Jämnt Ojämn. Jag valde så klart höstiga färger i gul och roströd. Kommer bli såååå kul att testa detta mönster!
 
 
Här är de två nystanen som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med. Men det var så hiiiiimla fina färger på det flerfärgade nystanet, så jag var bara tvungen att ta med det hem! Kanske någon liten sjal? Och samma med det röd/bruna. Så härlig, höstig färg. Det går ju inte att låta bli! Är det någon som har något förslag på vad en kan hitta på?
 
 
 
Måste säga att jag är mycket nöjd med årets skörd! Nu vill jag bara börja på allt med en gång! Hur ska jag kunna välja??
 
 
alpacka, garn, handarbete, hantverk, nystan, skapa, skaparglädje, sticka, stickglädje, ull,

2 kommentarer

Linnéa

20 Sep 2018 11:45

Jisses vad mycket du fick med dig från Syfestivalen!!! Jag tror att vi nästan har samma färger till Jämnt Ojämn, fast du har en gul istället för rosa som jag har ;) Mintchoklad garnet ser ju bara för mumsigt ut. Det blir nog ett riktig läckert par sockor av det garnet.

Svar: Ja, jag såg det! Kuuul! Ja, det blev en hel del! Men jag tänkte att "varför inte?" ^^
Sofie Mortensen

Pauline Hurtig

25 Sep 2018 20:54

vad kul!

Svar: Ja, verkligen! Det va superkul!
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej