Den här sommaren har jag inte bara stickat på en sjal, utan två! Samtidigt som jag införskaffade mönster och material till lövsjalen så tog jag också hem mönster och garn till en vågsjal!
 
 
 
Den är stickad i Alpakka silke, som är enblandning av silke och babyalpaca. Alltså super mjuk och härlig! Och inspirerad som jag blev av mönstret, så valde jag en djupt blå färg (bläck) för att tydligt få fram känslan av just vågor och hav.
 
 
 
Det blev en lite mindre sjal, lätt att använda och ta med sig i väskan om det skulle bli lite kyligt.

Mörkblå känns också som en färg som passar till mycket, så det kommer vara enkelt att matcha sjalen med min garderob.

 

Det har blivit lite av ett stick-tema under sommaren med naturens element. Nu har jag stickat jord och vatten. Kanske ska jag försöka hitta något projekt som kan representera eld och luft också? 


Nästa helg är det ju faktiskt Sy och hantverksmässa, så kan hända att jag hittar något spännande där? 
DIY, knitting, knittinglove, sewityourself, sjal, sticka, stickglädje, sypeppen, vågsjal,

2 kommentarer

Linnéa

04 Sep 2018 13:53

Guuud vilken underbar sjal!! Mönstret och färgen blev ju så snyggt ihop :D Jag hoppas lite på det motsatta, att jag inte skall hitta något jag vill ha på sy och hantverksfestivalen. För jag har verkligen inte plats för mer garn nu xD Däremot skall jag försöka hitta ett par sockblockers.

Svar: Haha! Ja, det är i och för sig sant det!! Men det finns ju så mycket fiiint!! VAd kul att du också ska dit! Åh, ja det kanske en skulle införskaffa..? Det finns säkert!
Sofie Mortensen

Anki

04 Sep 2018 18:30

Så underbart fin!! Jag som bara älskar den där färgen också, möörkt blått <3 Ja sjalen blev väldigt snygg!!

Svar: Super tack! Ja, det blev lyckat med mönster och färg ihop! :) Ja, mörkblått passar ju till allt!
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej