Jag tänkte att vi kunde ta en lite närmare titt på min planering inför sommarens Sybingo.

En utav rutorna en ska kryssa i är nämligen just att göra en skaparplanering. Jag har valt att rita upp min bricka och planering i min Bullet journal.

 
Jag har redan kryssat för några rutor i och med mitt katt-broderi och min nätkasse.

 Jag har några projekt på gång som snart är klara och ett som egentligen är klart men som bara ska fotas och bloggas om också!

 
Den här Tillsammanssjalen av Kammebornia  hjälper mig att kryssa för rutorna
  • Testa en ny detalj
  • Skapa efter ett indie mönster
 
 
Jag har inte organiserat mitt materialförråd ännu, men det står på min lista. Lovis tycker också att det är dags!
 
 
Just nu håller jag på med en kjol för att kryssa i rutorna
  • Skapa en kjol
  • Skapa en ficka
  • Skapa av loppismaterial
  • Skapa något somrigt

(Och igen skapa efter ett indie mönster)

Jag utgår från Fredrikas guide till en veckad kjol. Tyget är ett loppisfyndat påslakan! Super härligt och somrigt mönster tycker jag!

Förhoppningsvis kommer det bli någon slags necessär eller stickpåse/väska med blixtlås utav stuvbitarna efter kjolen så att jag kan kryssa
  • Sy i ett blixtlås
  • Skapa något av en stuvbit
 
Jag har också planer på att sticka fler disktrasor och kryssa i
  • Skapa något till hemmet (igen)
  • Skapa på resande fot
 
För rutan
  • Skapa en accessoar

Funderar jag på att testa på att göra örhängen i makrame. Jag har inte riktigt bestämt hur de ska se ut, men någon liten tanke finns ändå.

I makrame vill jag också:

  • Skapa en huvudbonad

I form av ett hårband/diadem. Vi får de hur det går.

 
Jag har en jacka med hål i axeln och en knapp som har lossnat, så rutan för
  • Laga ett plagg

Kommer kryssas snart.

 De rutor som jag inte har planerat för ännu är

  • Skapa underkläder
  • Gör en remake
  • Skapa något i linne
 
Vi får se hur det går! Jag ska börja med att försöka hinna med allt det jag har planerat, och förhoppningsvis så blir det några fler rutor ikryssade innan brickan ska in.
 
 
DIY, handarbete, hantverk, kreativ, kreativitet, siy, skapa, skaparglädje, sybingo19,

1 kommentarer

Linnéa

02 Aug 2019 15:00

Du har väldigt många intressanta projekt på gång! Jag ser verkligen fram emot att få se hur kjolen blir sedan när den är klar :)

Svar: Ja, jag tycker också det ska bli spännande! Haha!
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej