Nu är det äntligen dags att sammanfatta vad jag har skapat under 2019. Jag tycker det är ganska roligt att samla allt så här och få en överblick över vad jag faktiskt har åstadkommit under året. Det har som vanligt blivit mest stickat, men också en del sytt, vilket känns kul. Men "stick-flowet" pågår än, och jag har sååå mycket som jag vill sticka under 2020! Hoppas på lite mer skapar-tid under det kommande året. Den här hösten har varit extremt intensiv, och ärligt talat inte så kul alls…mer jag ser ändå fram emot nästa termin. Förhoppningsvis kommer det vara lite lugnare fram över.

 Men nu ska vi se vad jag har skapar under året! Jag har länkat till alla enskilda inlägg, så det är bara att klicka på bilden om ni vill se fler bilder, eller läsa mer om något.

Let's begin!

 
 
Stickat
  • Sockor
 
 
 
Virkat
 
 
Broderat
 
 
Övrigt
 
 
 
 
 

Mest nöjd med

 Jag är mest nöjd med Dorothea koftan. Det sitter som en smäck, blev jämnt stickat och garnet är fantastiskt. Det är som att ha på sig en kram. Ryser lite varje gång jag tar på mig den. Den blev så fin och så bra! Yey!

 

Mest använda

Disktrasorna! Varje dag. Tvättar och använder igen. Så bra, praktiskt och miljövänligt.

Men använder också necessären mycket. Den använder jag också dagligen. Den står i mitt badrumsskåp med mitt smink, nagelsax, astmamedicin och jag plockar i den varje dag. Den har också varit min resenecessär när jag åkt iväg, och det har fungerat jätte bra. Det är ju bara bomullstyg, så inget vattentätt eller så, men om jag varit orolig över något så har jag lagt just den saken i en liten plastpåse så är problemet löst. 

 

 Minst nöjd med

 Det är ju super svårt…jag är väldigt nöjd med allt jag skapat det här året.. Men kanske den minsta, enklaste av väggbonaderna. Inte för att den inte blev bra, men det var ju mer som ett test, så mönstret är inte så avancerat eller så dekorativt, och just nu har jag den inte upphängd. Den andra är helt enkelt mer dekorativ och får sitta uppe på väggen istället. 

 

Inför 2020?

Stickning, stickning, stickning! Framför allt tröjor och koftor. Är sååå sugen, så jag tänker att det bästa är att "go with the flow" och njuta så länge den här stickglädjen varar. Inte för att jag tror att intresset kommer svalna inom den närmsta framtiden, låt oss inse fakta. Det är ju ett beroende. En livsstil. Och varför ändra på ett vinnande koncept? Men jag hoppas kunna sy lite också. I alla fall några tygkassar, och helst någon form utav topp också. En klänning vore kul. Det beror på hur mycket tid jag har i sommar, för det är ända tiden på året som jag har ro att sätta mig vid symaskinen. 

 
2019, handarbete, skapa, skaparglädje, skaparåret, årssammanfattning,

Kommentera

Publiceras ej