Nu var det ju läääänge sedan bokrean var över, men när jag nu har tagit så fina bilder på min bok-skörd så kan jag väl få visa dom ändå? Förre året blev det inga fynd alls på bokrean, jag hittade ingenting som jag tyckte lät intressant. Men den här gånger blev det ändå några stycken
 
Jag minns för några år sedan att jag gick upp tidigt för att vara där när bokhandeln slog upp portarna den första dagen av bokrean. Sen satte jag mig på ett café, valde ut en av alla fynd och började läsa. Sååå himla mysigt! Så blev det dock inte i år. Men, men…
 
 

Åtta stycken böcker fick flytta in i min bokhylla.

 

Den svarta katten och andra noveller - Edgar Allen Poe

En klassiker. Gillar ju skräckromantikerna!

 

När döden gästar - Louise Hagberg

Tänkte att denna kan bli aktuell i min utbildning då den handlar om seder, bruk och tradition kring död och begravning. Intressant!

 

Vi har alltid bott på slottet - Shirley Jackson

Läste denna först. Tyckte mycket om den! Jag har sett flera som hyllar denna så mycket, och det finns en ganska ny filmatisering av denna. Skulle gärna se den också!

 

Hemsökelsen på Hill House - Shirley Jackson

Efter att ha sett Netflix-serien (väldigt bra, spännande och läskig) som är baserad på denna så måste jag ju läsa boken också!

 

 
 

Makten - Naomi Alderman

Två av mina vänner råkade visst också köpa denna på rean. Så vi har bestämt oss för att köra en liten bokcirkel och läsa denna ihop över sommaren! Ska bli så mysigt och spännande!

 

Ormen i Essex - Sarah Perry

Håller på att läsa denna just nu! Den har en väldigt "höstig" stämning, så om någon är sugen rekommenderar jag att vänta tills i höst! Mystisk, regnig och mysig. Och hur fint omslag???

 

Allt är för bra nu - Veronica Maggio

Alla Maggios låttexter med ackord till. Har spelat och sjungit mycket ur denna! Tycker hennes låtar är så nice att sjunga.

 

Ett system så magnifikt att det bländar - Amanda Svensson

Håller även på med denna just nu…men är rätt seg alltså. Hade höga förhoppningar på denna, och älskade omslaget men…just nu känns den bara så himla lång, och inte alls speciellt spännande. Synd…

 
 
Detta var alltså alla nykomlingar hemma hos mig. När jag är klar med Ormen i Essex är det nog dags för nästa Shirley Jackson bok! Och vår lilla bokcirkel ska väl snart dra igång också! Ska bli mysigt!
 

Är det okej att köpa en bok bara för att den har fint omslag? 
bok, bokrea, boktips, böcker, läsa, läsglädje, lästips, read,

1 kommentarer

Linnéa

10 May 2020 12:47

Det är helt okej enligt mig att köpa en bok bara för att den har ett fint omslag. Sedan är det ju ett plus i kanten om den faktiskt är bra också. Ibland är omslaget mycket mer intressant än själva innehållet.

Jag hittade nästan inte en enda bok på årets bokrea. Jag tror att jag hittade typ en deckare och sedan några barnböcker, men inte mer än så faktiskt.

Svar: Haha! Ja, tyvärr blir jag lite väl ofta lurad av ett intressant omslag! ;D
Nej, det känns som att är väldigt ojämnt från år till år. Jag hade ju som sagt ett sånt tråkigt bok-rea-år förra året. Vi hoppas på bättre nästa gång! ^^
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej