Nu har symaskinen fått komma fram och se lite dagsljus igen. Den här gången blev det inte ett klädesplagg, utan en stickpåse!
 
 
Jag har följt Fredrika på vindens guide för "hur du syr en projektpåse".  Just den här påsen har en rund botten och formen av en liten säck. Super bra guide med tydliga instruktioner som var lätta att följa! Rekommenderas starkt!

 
Tyget införskaffade jag under en tur i Borås, då jag följde med en vän runt i olika tygaffärer. Jag köpte på mig några stuvbitar och tanken var att sy tygkassar, men nu fick det alltså bli en projektpåse istället. Tycker sååå mycket om dethär mönstret. Så där vackert, höstigt.
Fodret är ett gammalt utslitet lakan. I efterhand kom jag på at ju kunde ha färgat lakanet i någon läcker färg först så att det blev lite roligare. Ett perfekt tillfälle att få testa på att växtfärga. Det är ju så snyggt när det även är fodrat med ett roligt tyg. Men, men. Det får bli till nästa gång.
 
 
 
Jag blev i alla fall oerhört nöjd över resultatet! Jag överraskade liksom mig själv. Så raka, fina sömmar! Och alla bitar blev rätt måttade. Fodret passade. Har JAG verkligen gjort den här?
 
 
Men ja! Det har jag faktiskt! Och där bor nu mitt senaste stickprojekt. Där har stickningen det bra.

 

handarbete, projektpåse, sewing, sewityourself, siy, stickpåse, tygpåse,

3 kommentarer

Moa

03 Nov 2020 14:02

Men vilken fyndig grej! Kul att göra något själv som både är fint och användbart! Väldigt fina bilder också! :)

Svar: Ja, det bästa är ju när sakerna man gör faktiskt blir använda. Det är ju ärligt talat inte alltid det blir så.. hehe. Men den här kommer jag iaf att använda mycket! Tack!! <3
Sofie Mortensen

Linnéa

03 Nov 2020 18:26

Vilket fint tyg du sytt din stickpåse i! Den ser ut som en påse en sagofigur skulle kunna gå runt med i en saga 😊

Svar: Åhh, vad fint sagt! Bästa komplimangen! Tack! <3
Sofie Mortensen

Annika

03 Nov 2020 21:20

Verkligen jättefin påse, älskar tyget! Passar perfekt som en projektpåse.

Svar: Tack, så mycket! Ja, jag kunde inte låta bli att köpa det när jag såg det! ^^
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej