Oktober är ju också känt under ett annat namn, nämligen socktober. Till och med jag lyckades få till ett par sockor under förra månaden.
 
Det här mönster har jag spanat på ett tag efter att Sara från podden och instagramkontot Stickerian lade upp en bild på sitt par som hon stickat. Jag tyckte de var så himla fina. Jag kände att såna behöver jag också!
 
 
På en garnutförsäljning i Söderköping hittade jag också ett perfekt garn till. Onions sockgarn med nässelfiber.

Mönstret heter Milky chai socks och är skapat av Danielle Jorge, little bobbins. Men tanke på titeln så kändes det som att krävdes ett brunfärgat garn.

 Det är så många fina detaljer som jag gillar med det här mönstret. Skaftet är så vackert mönstrat, ränderna som löpen längs hela foten och sen den förstärkta hälen i ett slags rutmönster. En enkel men fräck detalj.
 

 
Nu har alltså fyllt på mitt sockförråd med ännu ett par härliga sockar.
knitter, knittersoftheworld, knittinginspo, knittingismyyoga, knittinglove, sockar, sockor, sticka, stickare, stickglädje,

1 kommentarer

Linnéa

20 Nov 2020 09:28

Så snygga! Jag tycker helt klart att de passar utmärkt i den färgen, den känns väldigt höstig. Vad tyckte du om onions sockgarn med nässlor? Jag har bara stickat i deras "vanliga" nässel-ullgarn, så det låter lite spännande att sticka i sockgarnet med.

Svar: Jag gillade det! Men verkar inte finnas i så många färger. Det har en lite lurvig aura, lite ulligt fast ändå inte..svårt att förklara. ^^
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej