Är lite sent ute med januaris Bullet journal, både med inlägg och att rita upp den, så första veckan saknas. Jag flyttade den 4 januari, och har därför haft fullt upp. Nu börjar dock allting falla på plats, och förhoppningsvis blir det lite mer bujo tid nu i februari.
 
 
Januari fick inget speciellt tema, mer än i form av vilka färger jag använde. Men en nyhet jag provar just nu, är att skriva dagboksanteckningar på varje veckodag. Tidigare har jag samlat lite dagboksanteckningar på ett eget uppslag, men då får varje dag bara någon mening, och jag har känt att jag egentligen vill skriva lite mer. Så nu testar jag detta upplägg ett tag framöver, och så får vi se hur det känns om några månader.
 
 
Än så länge gillar jag det, men det blir lite jobbigare att fota eftersom jag inte vill visa vad jag skriver just där.

Men uppgifter jag ska göra, möten och tider jag behöver komma ihåg osv, skriver jag upp som vanligt i punktform. Jag gör en liten cirkel för varje punkt som jag sen fyller i när uppgiften är slutförd. Det känns ändå rätt så tillfredställande att picka av en lista på det sättet.

 
Jag har också, detta år till ära, startat upp en helt ny Bullet journal. Men jag håller fortfarande på arr organisera upp den inför året. Vad borde man ha med egentligen? Lite klurigt…Men så snart jag är klar ska jag visa det också.
bujo, bulletjournal, bulletjournaljanuary, kalender, planera, planner,

1 kommentarer

Linnéa

17 Feb 2021 19:30

Jag är så imponerad över att du har lyckats fortsätta med din bujo så länge. Jag klarade ju knappt att hålla på med det i en hel månad x)

Svar: Haha! Ja...nu är det flera år jag hållit på. Men vissa månader går det lättare än andra. Tror det handla rmycket om rutin och att få in det som en naturlig del i ens vardag. Men det tar ju mycket tid!
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej