När jag skrivet detta är det vitt ute och några snöflingor singlar sakta ner från himlen. Det andra ljuset är tänt. Tänk att vi fick lite snö denna vinter trots allt! Jag önskar bara att det får vara vitt i jul också. Men jag njuter verkligen just nu och försöker ta tillvara på de här vackra vinterdagarna.

 Dessa bilder tog jag precis innan snön kom, men de känns ändå lite juliga tycker jag.

 
Nu är det lite väl kallt för halvvantar, men de kommer nog till användning snart nog ändå.

Mönstret heter Cloudburst mitts och är ett gratismönster av Arienne Grey. Jag tycker det är så fint och stilrent mönster, som var väldigt trevligt att sticka.

 
Garnet är restgarn från min Camisole no 2, och är ett merinogarn från Knitting for Olive. Jag äääälskar den här rostfärgen just nu! Så himla fint, och perfekt som vantar också! (Kommer mer rostfärgade projekt framöver).
 
 
cloudburstmitts, knittedfashion, knitter, knittersoftheworld, nordicknitter, stickat, vantar,

Kommentera

Publiceras ej