Mönster: Ruffle socks av Petite knit

Garn: Merino socks av Lisa Åkerberg


 

Årets första färdiga projekt!

Det blev ett par helt underbara Ruffle socks fån ett mönster av Petite knit.

 
Jag har använt dessa såååå mycket sen de blev klara! De har verkligen snabbt blivit ett par favoriter. Skaftet blev kanske liiite väl kort för min smak, så nästa gång (för ja, det blir en nästa gång) så gör jag dom en aning längre.
 
 
Garnet är ett super härligt handfärgat sockgarn i merino från Lisa Åkerberg som finns på Instagram som @akerbergsstash. Jag köpte tre härvor med sockgarn av henne under senaste #slaktastashen, så det kommer bli fler härliga strumpor.
 
 
Hälen på Ruffle socks stickas med förkortade varv och sitter så bra på min fot. Super bekväma! Och volangkanterna bidrar med lite extra härlig vardagslyx.

2 kommentarer

Annika

29 Jan 2022 12:17

Åh så fina, verkligen härlig färg på garnet!

Svar: Ja, men eller hur?! Fantastisk färg! :D
Sofie Mortensen

Linnéa

02 Feb 2022 15:24

Så fina! Färgen är så vacker 😍

Svar: Tack! Ja! Så himla härligt garn! Rekommenderas!
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej