Årets första Bullet journal inlägg kommer här! 

Januari, månaden för nystart. Kall och mörk, men full av möjligheter. Är det inte så?

 
Jag börjar året med en ganska avskalad och enkel månad utan starka färger. Det har tagit en del tid att förbereda min journal inför det kommande året, så när det väl var dags att rita upp den första månaden, hade jag inte så mycket ork till extra dekorationer. 
 
 
Vi får se om jag fortsätter med månkalenderarna. Det är så vackert, och jag gillar att använda dom, men ärligt talat tar det sååå mycket extra tid. Jag kanske kommer göra det ibland, när jag känner för det. Nu kör jag på detta upplägg ett tag istället, och här trackar jag mitt humör och mina vanor.
 
 
Något som jag däremot definitivt kommer fortsätta med, är min tacksamhetsdagbok. Varje dag skriver jag tre saker jag är tacksam över. Jag tycker det känns fint, och hjälper mig att fokusera på de positiva sakerna i vardagen. 
 
 
 
 Det känns ganska skönt med en lugn och enkel start på årets bullet journal.
 
Jag har också börjat skriva en liten sammanfattning av veckan, som en kortare dagboksanteckning. Det känns skönt att samla ihop tankarna lite och se tillbaka på hur veckan har varit, hur jag känt mig och vad jag tänkt på. 
 
bulletjournal, bulletjournaling, kalender, planera, planner,

2 kommentarer

Linnéa

02 Feb 2022 21:06

Det finns verkligen något vackert i det enkla. Det är inte så att du skulle kunna skriva ut en färdig månkalender och klistra in? Det skulle kanske spara lite tid 🤔

Svar: Jo det skulle man nog kunna göra. Om man hade en skrivare som fungerade..;) Bratips ändå!
Sofie Mortensen

Linnéa

21 Feb 2022 18:06

Biblioteken brukar ju ha en som man kan skriva ut någon sida gratis på :)

Kommentera

Publiceras ej